ביקורת סרט: חג מולד בקליפורניה, במאי: שון פול פיצ'ינו, 2020
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: חג מולד בקליפורניה, במאי: שון פול פיצ'ינו, 2020

עודכן: 20 בנוב׳ 2021

הסרט "חג מולד בקליפורניה" נכתב בידי זוג - לורן סוויקארד (קלי) ו-ג'וש סוויקארד Iג'וזף).


הסרט מתחיל באי הבנה שבסופו של דבר הופכת לאהבה, והכול בצלו של חג המולד הקרב.


ג'וזף נולד למשפחה עשירה ומבוססת. הוא צ'ארמר והרבה נשים נפלו ברשתו, אך הוא עדיין לא מצא את ה"אחת" בשבילו. הוא גם חובב אופנועים והוא למד לתחזק ולהפעיל אותם.


אביו נפטר והוא גדל עם אמו השתלטנית והכריזמטית, שמאוד אוהבת כסף ומנסה להשיג כמה שיותר. יום אחד ג'וזף נשלח לעמק הנאפה בקליפורניה, מקום מרכזי בארצות הברית שבו מייצרים יין מענבים ולכן מגדלים הרבה גפנים, והמקום מלא כרמים.


אמו של ג'וזף גילתה בית עם שטח גדול, חווה חקלאית שנמצאת במצוקה. האב נפטר והאם חולת סרטן סופנית. מי שמנהל את החווה היא קלי (לורן סוויקארד), בחורה צעירה ונמרצת, ולידה אחותה הצעירה. הם חיכו לפועל חווה בשם מני שינהל את החווה ויעזור לקלי.


ביום שג'וזף קבע להגיע על מנת לנסות לשכנע את קלי למכור את החווה, הן גם ציפו לפועל החווה. ג'וזף הגיע לבוש בצורה פשוטה, ללא חליפה, ומוצא את עצמו עוזר לקלי ולאחותה לעזור בהמלטת עגל. הן מחליטות שהוא פועל החווה וג'ורג' מחליט לזרום איתן כדי ליצור אמון ואז יהיה לו קל יותר לבצע את העסקה אליה התכוון מלכתחילה.


הן קוראות לו מני, כשם של עוזר החווה המקורי. בינתיים ג'ורג' מבקש מהעוזר שלו למצוא את מני (דיוויד דל ריו) ולשלם לו על שתיקתו ועל עזרתו לג'ורג' בחווה בעבודות, אותן לא ביצע מעולם. העסקה מקובלת על כול הצדדים. ג'ורג', שכרגע נקרא בשם מני, מבצע את עבודות החווה בעזרתו ובהדרכתו של מני המקורי, ובינתיים מני מתגורר עם העוזר של ג'ורג', רואה טלוויזיה, משחק במשחקי מחשב ושותה יין. הוא לומד לטעום יין ולזהות ממה הוא מורכב והופך להיות מומחה.


ידיד של קלי, קונור (גאנר אנדרסון) חושד במני - ג'ורג' ועוקב אחריו. הם מתעמתים בבר שבו עובדת קלי, אך קונור לא מוותר עד שמגלה את האמת.


בינתיים בחווה מני - ג'ורג' מתאקלם במהירות ומתחבב על בני המשפחה, כולל אמה הגוססת של קלי, וונדי (אמנדה דטמר). הוא מוזמן לאכול איתם, מתקן את האופנוע שהיה שייך לאביה של קלי, ואף מתכבד ביין בורגונדי שהפיקו מהכרמים שהאב גידל. הכרמים מתחילים להתאושש ומוציאים עלים ירוקים ראשונים. היין מעולה ומשובח. ג'ורג' מכבד בו את עוזרו ואת מני והם מתפעלים.


ג'ורג' מרגיש שהוא מתאהב בקלי, ומחליט לקרוע את החוזה של קניית החווה. אימו מגיעה לפתע בחווה ומבקשת לשכנע את קלי למכור אותה. ג'ורג' מבקש שתעזוב אותה לנפשה. קלי מבקשת פסק זמן למחשבה.


לאחר שאמו הולכת, ג'ורג' פתאום מעלה רעיון, שקלי תפתח את נושא הגפנים והיין, ואף מוצא משקיע. היא מקבלת סכום גדול על החביות שנשארו מימי אביה ועוד כסף על חכירת המקום לגידול הגפנים שנותרו. בעיותיה נפתרו.


סרט חביב לליל גשם בבית חמים ונעים.


עוד סרטים לחג המולד:


729 צפיות0 תגובות
bottom of page