ביקורת סרט תיעודי: החיים החלומיים של ג'ורג'י סטון, בימוי: מאיה נואל, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סרט תיעודי: החיים החלומיים של ג'ורג'י סטון, בימוי: מאיה נואל, 2022

הסרט התיעודי האוסטרלי "החיים החלומיים של ג'ורג'י סטון" הוא סרט מרגש ומטלטל. הסרט הקצר, בן כחצי שעה בלבד, צולם במשך 10 שנים עם ג'ורג'י סטון. היא נולדה כבן זכר, אבל כבר מילדותה המוקדמת היא התנהגה כמו בת. היא התלבשה עם שמלות, שיחקה בבובות. תחושתה הייתה כי היא בגוף הלא - נכון.


ג'ורג'י החליטה להאבק על ההכרה בזכותה להיות טרנסית כבר מצעירותה. היא הפכה לאקטיביסטית פעילה מאוד. היא נלחמה כדי שיכירו בה ובטיפולים שהיא צריכה לעבור על מנת לשנות את מינה, אך לא הסתפקה בכך ורצתה לשנות את החוקים כדי שהאחרים במצבה לא יצטרכו להילחם שוב ויקבלו את זכויותיהם לפי החוק.


ג'ורג'י סטון הביאה לשינוי חברתי. משפחתה הייתה אוהבת ותומכת וכך גם האנשים מסביבה וגם הרופאה שלה. היא פעלה כבר מילדותה ואף שינתה חוקים. הלכו איתה במאבקה אימה - רבקה "בק" רוברטסון, אביה, גרג סטון, אחיה התאום הארי סטון והרופאה שלה - מישל טלפר.


הסרט מתאר את הכנותיה, בהגיעה לגיל 18, לניתוח לשינוי מגדרה. אך, יש בסרט גם סצנות מילדותה ומשנות העשרה שלה. היא החלה להיות פעילה כבר מגיל תשע. יש שני שלבים לטיפול בטרנסג'נדרים, הראשון הוא בעצם ההכרה ברעיון אך השלב השני הוא לעבור טיפולי הורמונים כדי שהשדיים יגדלו והיא תטופל כבת וכאישה ולא כבן, המגדר איתו נולדה.


הסרט משלב קטעי וידיאו ביתיים, קטעי ארכיון וצילומי שיחות איתה. בסוף רואים את הקשיים בניתוח וההחלמה ממנו, שלמרות זאת גרמה לג'ורג'י שמחה ווהשלמה עם מה שעשתה וביטחון בעתיד.


היא אומרת שהפכה מילד בודד ומבודד לצעירה שתפסה שליטה על חייה. בסרט היא מדגישה את החשיבות הרבה של משפחה תומכת. ג'ורג'י אומרת שהיא שמחה לקבל את ההזדמנות לספר את סיפורה בפתיחות. אימה של ג'ורג'י, בק, מספרת את תחושותיה בכול מהלך הדרך. בהתחלה הייתה מהוססת, אבל סמכה על הבמאית. היה קשה להיכנס לרגעים הכי פרטיים שלהם, אבל הם ביקשו לשנות את השיח ולנסות לעזור לטפח חמלה או אמפטיה, אך גם שינוי אמיתי במערכת החוק. הם הקימו את ארגון הצדקה "טרנס אוסטרליה" שתומך בכל מי שזקוק להם ונדחק לשוליים. כאשר מראים לכול הטרנסג'נדרים והקווירים האחרים כי עם אהבה ואיכפתיות הם פורחים ומרוצים מחייהם. במקרה הזה ג'ורג'י היא תאומה של הארי, שנשאר בן זכר. ההורים רוצים לתת להם הזדמנות שווה בכל חלומותיהם, הישגיהם ושאיפותיהם. ברצונם לבטל את הבושה שמתלווה אליהם ולחיות חיים כמו האנשים האחרים.


סרט חשוב מאוד, שמלמד כיצד ילדה טרנסג'נדרית אחת אמיצה ובני משפחתה והרופאה שלה שתמכו בה הצליחו לשנות חוקים מפלים ולהביא לחיים טובים יותר ומבינים של הטרנס'נדרים.











23 צפיות0 תגובות
bottom of page