ביקורת סדרה: עין קווירית, 2018 - 2020
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: עין קווירית, 2018 - 2020

עודכן: 16 במאי 2023

הסדרה "עין קווירית" יצאה לטלוויזיה בשנת 2018 ובשל הצלחתה הגדולה יצאו לה כבר 5 עונות וקרוב ל-50 תכניות. יש סדרה חדשה של עין קווירית ביפן.


הסדרה נעימה ואופטימית מאוד. החמישייה המופלאה, כפי שהם מכנים את עצמם, מקבלת פניות וחבריה בוחרים למי לעזור. הם עוזרים למי שנוגע לליבם ללא הבדלי מגדר, דת, נכים או בריאים. מי שמטופל על ידם בדרך כלל גם נבחר בשל עזרתו לזולת. הם מלווים את האדם או האישה שנבחרו במשך שבוע ומובילים אותם לדרך שיוכלו לצמוח ממנה ולהתחזק.


חברי החמישייה כולם הומואים מוצהרים שיצאו מהארון. כול אחד מתעסק בתחום אחר וביחד הם משלימים האחד את השני.


הראשון הוא אנטוני פורובסקי שמכיר את נושא המזון והאוכל על בוריו. הוא מלמד את הנבחר או הנבחרת מתכון פשוט וקל להכנה לפי רצונו של גיבור הפרק ואם הוא או היא לא החליטו, הוא בוחר בשבילם. זכור לי פרק בו נבחר אבא, שבתו רקדנית נפלאה על הקרח, ילדה בת עשר, שגם הציעה אותו. היא מעירה אותו בבוקר, מכינה ארוחת בוקר ובכלל מרגישה שהיוצרות התהפכו והיא מעין אימא עבורו. אנטוני מלמד אותו להכין ארוחת בוקר קלה - פנקייקס ובזה הוא מפתיע את בתו.


השני הוא טאן פראנס, שעוזר בענייני אופנה. הוא בודק את המלתחה של מי שנבחר לפרק הספציפי ולפי טעמו, שמשולב בטעם האדם לו הוא עוזר, הם בונים מלתחה של בגדי יומיום ובגדים מהודרים יותר. הוא מראה לאנשים שאפשר גם להתלבש אחרת ממה שהתרגלו. דוגמה שזכורה לי הוא הספורטאי הנכה שיושב בכיסא גלגלים, שחשב שאינו יכול ללבוש מעיל או חלק עליון של חליפה כי הם עלולים להיתפס בגלגלים של כיסא הגלגלים. טאן מראה ומסביר לו שאפשר לקצר והכול מסתדר.


השלישי הוא קראמו בראון, מעין קואוצ'ר, שעורך שיחות נפש עם משתתפי הפרק, והם מספרים לו סודות שלא גילו לאף אחד אחר. זכור לי משתתף בפרק, שנראה אדם שמח ועליז עם בגדים מטורפים, כמו חליפות של חתול. אך הוא מתוודה אצל קראמו שהוא בדיכאון ואף משתמש בכדורים. בעקבות השיחה הוא מתוודה על מצבו לאשתו לשעבר שנמצאת אתו בקשר קרוב ואף לבתו והן מוכנות לעזור.


המופלא הרביעי הוא בובי ברק, שמעצב מחדש את הבתים של המשתתפים. הכול נעשה במחשבה ובטוב טעם, והם מתפעלים מהעיצוב שקולע ממש לטעמם.


האחרון חביב - ג'ונתן ון נס, מומחה לשיער בפרט ולטיפוח בכלל. הוא מטפח את המשתתפים, מעצב זקנים מגודלים בני שבע שנים, או במקרה אחר שינה תסרוקת למורה למוסיקה מיוחדת במינה בבית ספרו בו למד בילדותו. היא הלכה עם שערה מעוצב בצורה מסוימת במשך עשרות שנים והוא משנה אותו, ובעזרת חבריו משנה גם את צורת מחשבתה ואת חייה.


הסדרה זכתה למועמדויות שונות ואף זכתה בפרס האמי לתוכנית הריאליטי הטובה ביותר, ועוד 2 פרסי אמי לליהוק ולעריכה בשנת 2018.


סדרה מעניינת, מלאה באהבת ובהבנת האדם. היא חמה ואנושית מאוד והמומחים מתחשבים באנשים להם עוזרים, סוגרים להם קצוות. לדוגמא - צעיר כהה עור, שנולד בשכונת עוני קשה, שאמו לא יכלה לגדלו והוא גדל אצל דודתו שאהבה אותו מאוד. אך, בגיל 11 היא החזירה אותו למשפחתו. הוא חשב כול השנים שהיא כועסת עליו. אך, כעת הצליחו להפגישו אתה ומסתבר שנולד לה נכד פג עם המון בעיות והיא הייתה צריכה לטפל בו, כי אם לא הייתה עושה זאת היו לוקחים אותו לרווחה ולכן נאלצה להיפרד ממנו.


כדאי לצפות, ליהנות ואולי לקבל מהם טיפים שמתאימים גם לנו.



ראה גם:




bottom of page