ביקורת סדרה: עין קווירית, עונה 8, ניו אורלינס, 2024
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: עין קווירית, עונה 8, ניו אורלינס, 2024

הסדרה "עין קווירית" זוכת פרסי האמי חוזרת בעונה 8 עם חמשת הגדולים -ג'ונתן ואן נס, אנטוני פורובסקי, קארמו בראון, טאן פראנס ובובי ברק. הפעם הסדרה מתרחשת בניו אורלינס עם אנשים חדשים שזקוקים לעזרה ואשר מכרים או בני משפחה פונים אליהם ומבקשים את עזרתם. בסדרה שישה פרקים מעניינים.


הפרק הראשון על בת שפנתה לאחר שהוריה, שעומדים לחגוג 39 שנות נישואים, יצרו הפרדה ביניהם באותו הבית. הל אחד מהם גר בחלקו האחר. מי שנראה לה שזקוק מאוד לעזרה הוא אביה, שבעיקר מתגורר במוסך ומטפל במכוניתו הישנה. הוא אוכל דברים דוחים, כמו זוחלים שונים ומתלבש בבגדים מרופטים. הוא גידל זקן, שכל כך ארך, שהוא קושר אותו בגומיה.

החברה המהממים מגיעים ולוקחים אותו תחת חסותם, מלבישים אותו יפה, דואגים לתספורת ולתגלחת, מסדרים את הבית בצורה כזאת שבקושי אפשר להכירו, עושים לו שיחות נפש. כאשר נפגש עם אשתו מסתבר שעדיין הניצוץ נשאר ביניהם והם חוזרים לעבר באהבה.


הפרק השני על אדם מבוגר שנפרד מאשתו. יש לו שתי בנות דואגות ואח שהפך לנכה והוא דואג לו ולכל צרכיו. הא מעריץ את להקת "קיס" ויש לו המון דברים שלהם והוא מתלבש רק בחולצות של הלהקה.

החמישיה מגיעה אליו, מסדרים את ביתו וגם דואגים לאחיו הנכה שישן במידה שבורה. הוא מקבל תספורת וצבע, בגדים שונים ממה שלבש. הם מסדרים לו תערוכה עם החומרים המיוחדים שהיו לו של חברת "קיס".


הפרק השלישי מתאר נגנית קלרינת שמעריצה את לואי ארמסטרונג. היא הקימה להקה והם מנגנים שנים רבות ברחובות העיר. כעת היא התבגרה ובתה פונה לחבורה כי היא מבקשת לפתוח חנות ממתקים שבעבר אימה ניהלה ועם ההוריקן קתרינה שעבר בעיר הכל נהרס.

החבורה מגיעה ומסדרת את חנות הממתקים. היא לומדת גם אפייה עם בצק עלים כמו שביקשה, את השיער עם הצמות מסדר ג'ונתן, לומדת להתלבש יפה והיא מקבלת פרס מיוחד על המוסיקה שלה.


הפרק הרביעי הוא עם מאמן כדורגל לחירשים בבית ספר לחירשים, שחושש מזה שעומדים לסגור את המקום. הקבוצה עוזרת לסדר את המקום שבו הקבוצה מתאמנת, עורכת איתו שיחות על תחושותיו, המקום משנה לחלוטין את צורתו והחברה הצעירים מקבלים ממנו מוטיבציה להצליח ולנצח על מנת שהמקום יישאר בשבילם.


הפרק החמישי מתאר אישה שהייתה נזירה במשך 14 שנים וכעת יצאה מהמנזר ומבקשת למצוא זוגיות. היא חשה בנוח עם כוכבי התוכנית, שכן היא לא בטוחה אם היא נמשכת לגברים או לנשים או לשניהם. היא מאוד מסודרת והבית שלה, מלבד היותו מצוחצח, מלא בפתקים שמתארים מה יש במגירות או בצנצנות. כעת היא עורכת דין ועושה המון דברים טובים. אך, הם חשים כי היא צריכה ביטחון עצמי. היא מקבלת טיפול מיוחד מכל אחד מהחמישיה והוא מכיר לה בחור או בחורה, שהיא יכולה לבחור ביניהם עם מי לצאת לדייט. אנתוני גם לוקח אותה לבר, שם חשה בעבר לא בנוח, ומלמד אותה על משקאות והיא אף בונה משקה לעצמה. גם מבחינת הלבוש - בעבר התלבשה מאוד מבוגר וגם קנתה כמה פריטים אותו הדבר. היא מתלבשת מתאים לגילה ואף מקבלת תספורת והוראות כיצד להתאפר. בסופו של דבר היא אוזרת אומץ ויוצאת עם בחורה טרנסג'נדרית.


הפרק השישי והאחרון על בחורה ויאטנמית, שפית ומומחית לאוכל ויאטנאמי. אימה נהרגה בתאונת דרכים והיא מאוד עצובה ואף מבקשת לערוך ערב עם מאכלי אימה והבית. היא כעסה על אביה, שבעצם נהג במכונית כאשר ארעה התאונה. הוא נישא בשנית לאחר כחצי שנה לאחר שעבר להתגורר במקום רחוק מניו אורלינס. קארמו מסדר לה שיחת וידיאו עם אביה והם מתפייסים. אנתוני עובד איתה על הארוחה, שבסופו של דבר יצאה מאוד מוצלחת. היא מקבלת עיצוב שיער ואיפור מג'ונתן ובובי דואג לסידור הטוב ביותר של דירתה.


העונה השמינית מקסימה כמו תמיד. תהיה עונה תשיעית, אך כנראה שבובי יעזוב.



bottom of page