ביקורת סרט: אביר לחג, במאית: מוניקה מיטשל, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: אביר לחג, במאית: מוניקה מיטשל, 2019

עודכן: 20 בנוב׳ 2021

חג המולד ושפע הסרטים שהוציאו לכבודו, כולל גם את הסרט "אביר לחג" זוהי אגדה נחמדה, עם הרבה דמיון מעורב במציאות.


אי שם במאה ה-14, בערך בשנת 1334 חי אביר נחמד בשם סר קול (ג'וש וויטהאוס). אך, הוא לא מרגיש מסופק בחייו ועדיין לא קיבל את תואר האביר למרות מאמציו.


כאשר הוא מטייל ביער עם סוסו, סר קול פוגש מכשפה, שאומרת לו משפט לא ברור על נסיעה למקומות רחוקים ומשימות עלומות. לאחר השיחה הוא מוצא את עצמו נשלח לעתיד, לשנת 2019, לאוהיו של ימינו. הוא נוחת ביום סופת שלגים בדיוק מתחת לגלגלי מכוניתה של ברוק (ונסה הוגד'נס), שנבהלה שמה דרסה אותו. התקופה - מספר ימים לפני חג המולד.


סר קול מתאושש וברוק נדהמת לראות אדם בלבוש של אביר. הוא מבקש שתקרא לו סר קול ונראה שהוא לא מבין היכן הוא נמצא ואפילו איך לדבר בצורה מנומסת ונכונה. ברוק, בחורה נחמדה וטובת לב, מורה למדעים שנפרדה לא מזמן מבן זוג ולכן שבורת לב, מחליטה לעזור לו.


יש הרבה הומור בדרך בה קול מנסה להשתלב במקום חדש לו ומרוחק מרחק של 600 שנה בערך מזמנו. ברוק מאמינה לקול ולסיפוריו והיא סבלנית מאוד בהסבריה על כול פרט קטן בהם קול לא מתמצא.


קול מתגלה כאדם טוב לב ובעל כישורים רבים ויוצאי דופן. החל מאפיית לחם ובישול ועד כישורי בלשות וגששות, כאשר קלייר (איזבל פרנקה) בת אחותה של ברוק נעלמת, כול העיירה מחפשת אותה, וקול מוצא סימנים לחפש אחריה ומוצא אותה ביחד עם ברוק על הנהר שקפא, כאשר היא פחדה שהקרח יתבקע והיא תטבע. הכישורים של המאה ה-14 יכולים להועיל גם במאה ה-21...


קול מוצא את מקומו באוהיו, אך הוא צריך לחזור לביתו באנגליה. ברוק וקול מתאהבים תוך כדי עזרתם לזולת. קול מחפש הסברים למשפט של המכשפה על מנת שיבצע את משימתו. הוא וברוק עוזרים לעניים, להביא עץ לחג המולד ועוד. אך, כאשר הם מתנשקים בחג, הוא מבין שייעודו היה האהבה שהעניק לברוק.


עם התובנה הזאת קול חוזר לביתו במאה ה-14. שם הוא פוגש את מיודעיו מהעבר ובמיוחד את אחיו האביר. הוא מקבל את תואר האביר, אך מאוד מתגעגע לברוק. כשאחיו מאשר לו לחזור למאה ה-21, הוא שוב חוזר ליער עם סוסו, קורא למכשפה ופותר לה את החידה. התמורה היא מחזירה אותו לעתיד ולברוק, שגם מאוד התגעגעה אליו ביחד עם הסוס. כעת הוא יכול להיות אביר מודרני במשטרה או כאופה מומחה...


סרט חביב, קומי, לכול המשפחה. אגדה אורבנית.


עוד סרטי חג המולד:




81 צפיות0 תגובות
bottom of page