ביקורת סרט: מבצע חג המולד, במאי - מרטין ווד, 2020
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: מבצע חג המולד, במאי - מרטין ווד, 2020

עודכן: 7 בנוב׳ 2020

הסרט - "מבצע חג המולד" מתבסס על מסורת רבת שנים של חיל האוויר האמריקני, שהחלה בשנת 1952, של הצנחת קופסאות שי לאיים של מיקרונזיה. כול קופסה כוללת מצרכים, ציוד ומתנות בערך במשקל של 180 ק"ג.


לקראת חג המולד נשלחת העוזרת הפרלמנטרית - אריקה מילר (קאט גראהם) של חברת הקונגרס אנג'י ברדפורד (וירג'יניה מדסן) לבסיס צבאי של חיל האוויר שנמצא באי באוקיינוס השקט. עליה לבדוק את ההתנהלות שם, וזאת על מנת למצוא של בעיות כדי שיוכלו לסגור את הבסיס לרגל צמצומים.


היא מגיעה חדורת מוטיבציה ומטרה לעשות את עבודתה על הצד הטוב ביותר, כי בחזרתה מובטח לה קידום. להפתעתה היא פוגשת קצין שרמנטי וטוב לב - קפטן אנדרו ג'נץ (אלכסנדר לודוויג), שמראה לה את האי, יופיו, ואת העזרה של החיילים לתושבים במקום וגם לאיים מסביב, שסבלו מפגעי מזג האוויר וחוסר כסף, דבר שחיוני להישרדותם במקום.


אריקה מופתעת מההתנהלות בבסיס, מההתנדבות של החיילים לעזרת התושבים ככול יכולתם. היא נדבקת בנדיבות וכשמבקרים באי שהחשמל הפסיק לאחר סופה ולא חזר כי חסר כסף לגנרטור, ונותנת כול מה שהיה לה לילדים, כולל את התיק שעליה.


היא משתתפת בחגיגות שערכו לחג המולד, צוללת עם שנורקל ורואה את יפי הטבע מתחת למים, רואה כיצד הגיעו 10 עצים לחג המולד בדרך לא דרך ובחינם. העצים הללו נמכרו ובכסף הזה נקנים מצרכים לתושבי המקום לחג.


השיא אמורה להיות הצנחת המצרכים לאיים, אך יש סופה בדרך. קרה נס והסופה חלפה במהירות, אך כאשר מתארגנים לטיסות, מגיעה לפתע חברת הקונגרס אנג'י ברדפורד, כועסת ורוטנת. הם מצרפים אותה לאחת הטיסות והיא משנה את דעתה כשרואה את חשיבות המבצע.


הסרט מצליח להעביר את רוח ההתנדבות וטוב הלב של החיילים. הם עושים מעל ומעבר ותורמים לתושבים שנמצאים במצוקה. כאמור, מבצע חג המולד מתקיים עשרות שנים באיי מיקרונזיה והפך כבר למסורת.


שחקנים:


אריקה מילר - קאט גראהם - נולדה ב-5 בספטמבר 1989, שיחקה בסרטים: אבא מתארס, יומני הערפד, בדרך אליה, טופאק ועוד.


קפטן אנדרו ג'נץ - אלכסנדר לודוויג - נולד ב-7 במאי 1992, שיחק בסרטים: משחקי הרעב, השורד האחרון, בחורים רעים לתמיד ועוד.


חברת הקונגרס - אנג'י ברדפורד - וירג'יניה מדסן - נולדה ב-11 בספטמבר 1961, שיחקה בסרטים: נקודה חמה, קנדימן, חולית, דרכים צדדיות ועוד.




bottom of page