ביקורת סרט: השוטר מבוורלי הילס, במאי: מרטין ברסט, 1984
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: השוטר מבוורלי הילס, במאי: מרטין ברסט, 1984

ה"שוטר מבברלי הילס" היה הסרט הראשון בסדרת הסרטים באותו השם ועם אדי מרפי כשוטר אקסל פולי ממשטרת דטרויט.


הסרט מוקרן כעת בנטפליקס והיה מעניין לראות אם הוא עמד במבחן הזמן. אמנם רואים שעברו כארבעים שנה לפי סוגי המכוניות, היעדר מכשירים סלולריים וטלפונים רגילים ועוד. אך, עדיין תענוג לראות את תצוגת המשחק המעולה של אדי מרפי ושאר השחקנים, שמאוחר יותר ראינו בעוד סרטים ומאז התפרסמו והצליחו מאוד.


למי שלא מכיר את סיפור המעשה, יש בסרט גם מתח, אך גם קומדיה, ובעיקר אדי מרפי בממזריות שלו, בפרצופים וגם בהמצאות שלו ושיחותיו הקולחות עם האנשים עימם הוא משוחח. אקסל פולי, הלוא הוא אדי מרפי, הוא שוטר במשטרת דטרויט, לא מוצלח במיוחד ומאוד עצמאי בהתנהגותו. יום אחד, כשחוזר לביתו, מגיע אליו חבר ילדות בשם מייקי טנדינו (ג'יימס רוסו). הוא שהה לאחרונה בכלא ושוחרר ומאז עבד בגלריה בבוורלי הילס. מי שסידרה לו את העבודה הייתה ג'ני סאמרס (ליסה אילבכר). מייקי גנב משם איגרות חוב גרמניות, שחשב שמעסיקיו לא ירגישו שנעלמו, כי היו המון כאלה.


אך, כשהם חוזרים מבילוי משותף, הם מותקפים, מהממים את אקסל פולי והוא מאבד את הכרתו ואילו מייקי נרצח באכזריות. אקסל לוקח קשה מאוד את המקרה ומבקש לחקור אותו, אך מסורב בשל הקשר ההדוק שלו לנרצח. הוא מחליט לחקור בעצמו, לוקח חופשה ונוסע לבוורלי הילס, שם הוא מאמין, נמצא המפתח לתעלומה.


ג'ני שמעה ממנו על הרצח של מייקי ומאוד עוזרת לאקסל. היא מספרת לו שהוא עבד עם הבעלים של הגלריה ויקטור מייטלנד (סטיבן ברקוף). אקסל יוצר עימו קשר, אך נזרק על ידי אנשיו מהחלון ואז מייטלנד ואנשיו קוראים למשטרה. בכך מתחיל הקשר של אקסל עם משטרת בוורלי הילס. בתחילה הם לא מעריכים אותו נכון ומפקד התחנה בוגומיל (רוני קוקס) מבקש מהשוטרים סמל ג'ון טאגרט (ג'ון אשטון) ובלש בילי רוזווד (גאדג' ריינהולד) לעקוב אחריו כדי לבדוק מה הוא זומם. אקסל שולח אליהם אוכל מהמלון המפואר בו הוא מתאכסן ובינתיים שם בננות בצינור המפלט. הם נתקעים, אך מכאן מתחילה ביניהם ידידות מיוחדת במינה. הם עוזרים לו במעקב אחרי מייטלנד, בעיקר אחרי שסיפר בתחנה על הרצח של חברו מייקי. הם חושדים שמלבד הרצח, מייטלנד גם מתעסק בסמים. אקסל חושד שארגזים שהגיעו למחסן הגלריה ולא עברו במכס הם ארגזים שמכילים סמים, בעיקר לאחר שמצא גרגרי קפה, שפושעים משתמשים בו על מנת להסתיר את הריח של הסמים מכלבים המיומנים בחיפוש אחריהם.


הוא מצליח לשכנע את רוזווד שיבוא איתו ועם ג'ני למחסן של הגלריה ואכן אקסל וג'ני, שנכנסים למחסן מגלים את הסמים. רוזווד, שחיכה בחוץ, ראה כיצד מייטלנד ואנשיו מגיעים למחסן ויוצאים רק עם ג'ני ומכניסים אותה בכוח לרכבם ונעלמים. הוא חשד ונכנס למחסן, ראה כיצד מכים את אקסל ומצליח להציל אותו והורג את הפושעים.


כשאקסל ורוזווד יוצאים מהמחסן, אקסל חושד שלקחו את ג'ני לביתו של מייטלנד ואכן הם ביחד עם טאגרט שחובר אליהם, חודרים לביתו של מייטלנד ומנסים להציל את ג'ני ומצליחים בסופו של דבר כאשר בוגומיל ואנשיו הגיעו, והם הורגים את הרעים והאחרים נכנעים ונתפסים.


כעת במשטרת בוורלי הילס מעריכים את אקסל ורואים את תבונתו ומומחיותו גם בהתחמקויות מהם וגם באינטואיציה הנכונה שלו. בוגומיל מדווח דיווח לבוס שלו, שבו הוא מנקה את אקסל מכל חשד. גם מחיר בית המלון משולם על ידי המשטרה ואקסל יוצא לדטרויט בליווי חבריו החדשים טאגרט ורוזווד, אותם הוא מזמין למשקה.


הסרט זכה למספר מועמדויות לפרסים, בין השאר למועמדות לפרס האוסקר, גלובוס הזהב ואחרים. הוא זכה בפרס גראמי למוסיקה הטובה ביותר, פרס בחירת הקהל לסרט הטוב ביותר, ופרס הפעלולים הטוב ביותר. היו לו עוד מספר המשכים מוצלחים.



ראה גם:

הסדרה הטירון

47 צפיות0 תגובות
bottom of page