top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: החקירה של ריי, יוצרת: מאיה סונדהי, במאית: אודרי קוק, 2022

עודכן: 8 בדצמ׳ 2022

סדרות אנגליות מאוד מוצלחות. כזאת היא הסדרה בת ארבעה פרקים בלבד "החקירה של ריי", בה מככבת השחקנית ההודית פרמינדר נגרה כמפקחת במדור הרצח רשיטה ריי. סדרת מתח עם הרבה רציחות והרבה טוויסטים מעניינים ומרתקים.


הסדרה מתחילה כאשר הבלשית ריי משתלטת בעצמה על בחור מעורער בנפשו שדקר ובידו הסכין. במקרה הייתה שם התקשורת ורואים את כישורי המשא ומתן שלה וכאשר הבחור נכנע לה.


הדבר מביא לכך, שהיא מגיעה למדור הרצח, מקום שמזמן רצתה לעבור אליו ולא הצליחה, ועוד בתפקיד אחראי כמפקחת ומיד מקבלת מקרה רצח של הודי. היא מנסה להראות את כישוריה ומקצוענותה ורק מקווה שלא קיבלה את החקירה רק בשל מוצאה.


הסדרה מעלה וגם מנפצת המון סטיגמות. רשיטה ממוצא הודי, אך נולדה באנגליה והוריה הגיעו בגיל צעיר לאנגליה והיא אפילו לא יודעת את השפה ולא את התרבות, למרות שהסובבים אותה וגם מפקדיה סבורים כך. היא מתחברת לבלש טוני כתרי (מהאנוב טיארה), שעוזר לה מאחר שהוא מגיע מהתרבות הזאת. מתחיל להתפתח ביניהם משהו, למרות שלרשיטה יש בן זוג לבן, גם הוא שוטר, מרטין האנטר (ג'יימי באמבר), שהציע לה נישואים ונתן לה טבעת והם מאורסים.


בסדרה לכאורה יש חשיבה שמי שאינו לבן הוא בעייתי וכול הלבנים טובים. אך, בטוויסטים בעלילה מתגלה שמוצא האדם, ובסדרה שמו על הנושא הזה דגש, בכלל לא משמעותי.


לא נגלה את הספוילרים בסדרה, שכן זה מה שהופך את הסיפור למרתק, מותח ומפתיע. אך הסיפור מתפתח לא בדיוק לפי מה שחשבו בהתחלה, אלא לכיוונים אחרים לחלוטין.


המשחק בסדרה של כל השחקנים מעולה. בעיקר מצוינת השחקנית הראשית פרמינגר נגרה. כרגע יש רק עונה אחת וממש קצרה לסדרה המעולה הזאת. נקוה שהיא תמשיך ותתפתח כי יש לה פוטנציאל גדול.



ראה גם:

bottom of page