ביקורת סרט: שחור וכחול, בימוי: דיאון טיילור, 2019
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: שחור וכחול, בימוי: דיאון טיילור, 2019

עודכן: 29 באוק׳ 2020

תקציר:


אלישיה ווסט, שוטרת טירונית, חוזרת לניו אורלינס בה התגוררה בעבר. היא עזבה את המקום על מנת להתגייס לצבא ושירתה באפגניסטן עד שנודע לה על מות אימה, אז היא שבה לארצות הברית.


אלישיה מתגייסת למשטרה ומסיימת כמצטיינת בקורס השוטרים ומטרתה להביא צדק ושלווה לכולם. אך, היא מגלה עולם מושחת וקשה, של שוטרים שבוגדים במטרתם, מתחברים לפושעים, מתעסקים עם סמים ומתאכזרים לסביבתם.


אלישיה ביקשה לעשות טובה בן זוגה במשטרה דויל, ומתחלפת איתו במשמרת. היא נקלעת בטעות לרצח של סוחר סמים צעיר על ידי חבריה במחלק הסמים ומצלמת זאת במצלמת הגוף שלה. הדבר גורר מרדף קשה אחריה, חוסר עזרה מהקולגות שלה ואף ניסיונות רצח חוזרים ונשנים.


היחיד שעוזר לה ובסופו של דבר מציל אותה הוא בעל מכולת אותו הכירה בעבר. חוץ ממנו ומעצמה היא לא יכולה לסמוך על אף אחד אחר.


ביקורת:


סרט מתח מרתק מתחילתו ועד סופו. שחקנים מעולים. סרט מהיר, עם הרבה טוויסטים.


הסרט מתרחש בניו אורלינס, שם עדיין מתייחסים לשחורים בכעס, ובאלימות ומותר לעשות הכול על מנת להשפיל ולהעניש. יוצאים מהכלל הם השוטרים השחורים, אליהם מתייחסים אחרת.


כבר בתחילת הסרט, כאשר הגיבורה, אלישיה ווסט, השוטרת, יוצאת לריצה, פטרול שוטרים עוצר אותה ומתחיל להתעלל בה, עד שהתברר שהיא בעצמה שוטרת והם עוזבים אותה.


אלישיה התגוררה בעבר בניו אורלינס, עזבה לשירות צבאי באפגניסטן, אך לאחר שאימה נפטרה, חוזרת שוב למקור מחצבתה. היא כעת שוטרת ועליה לעבוד קשה על מנת לזכות שוב באמון של האנשים שנטשה בעבר, בעיקר חברתה הטובה מיסי, שנמצאת כעת בחבורת פשע.


אלישיה נקלעת בעל כורחה לאירוע אלים ולרצח של סוחר סמים לא חמוש על ידי שוטרים ממחלקת הסמים. היא מקליטה את האירוע במצלמת גוף והם רודפים אחריה כדי להרוג אותה ולהשיג ולהשמיד את המצלמה והראיות המפלילות. כישוריה של אלישיה מאפגניסטן עוזרים לה בהישרדות. אין לה עזרה, חוץ ממאוס, בעל המכולת, שבתחילה עזר לה בלית ברירה, אך לאחר מכן נוטל חלק פעיל עד שמציל אותה.


בסרט מראים שוטרים מושחתים, שהכסף והכוח מעוורים את עיניהם. הם מוכנים להיעזר במנהיגי הפשע על מנת להשיג את מטרתם. הם אכזריים, ממוקדי מטרה ודבר לא מפריע להם לדהור קדימה.


שחקנים:


אלישיה - נעמי האריס נולדה ב-6 בספטמבר 1976. שיחקה בסרטים רבים, ביניהם: שודדי הקריביים, מיאמי וייס, סקייפול, ספקטר (ג'יימס בונד) ואחרים.


מאוס - טירז גיבסון - זמר ושחקן אמריקאי, נולד ב-30 בדצמבר 1978. שיחק בסרטי מהיר ועצבני ורובוטריקים, ועוד.


טרי מלון - פרנק גרילו, נולד ב-8 ביוני 1965. שיחק בסרטים - שטח פראי, לוחם ובסדרות: נמלטים ו-השערים.


דריוס - מייק קולטר, נולד ב-26 באוגוסט 1976. מוכר מתפקידו בסרט: מיליון דולר בייבי, שיחק בסדרות - חוק וסדר, האישה הטובה, ER ועוד.

דויל - נלסון בונילה


קפטן האקט - דנין טיילר




bottom of page