ביקורת סדרה: הטירון, במאי: אלכסי האולי, 2018 - 2021
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סדרה: הטירון, במאי: אלכסי האולי, 2018 - 2021

הסדרה "הטירון" היא עוד סדרה על שוטרים, אך סדרה שונה. בסדרה מככב נתן פיליון המעולה כג'ון נולן הטירון הכי מבוגר בבית הספר לשוטרים. עד כה יצאו לסדרה שלוש עונות.


ג'ון נולן עמד בצומת דרכים בחייו. הוא התגרש מאשתו לה היה נשוי עשרים שנה, עזב את חברת השיפוצים שהייתה ברשותו ועמד בגיל 45 במצב שלא בדיוק ידע מה לעשות עם חייו.


יום אחד הוא עבר בבנק על מנת להפקיד משהו בכספת ואתו הלכה מנהלת הבנק אותה הכיר זמן רב. כשעלו למעלה, נכנסו מספר שודדים שבקשו לשדוד את הבנק. הוא לא נבהל מהם, ולמרות שהיו עם נשק, הוא החל לשוחח איתם ועשה משא ומתן שהפנה אליו את תשומת לבם. זה מה שנתן למנהלת הבנק אפשרות ללחוץ על לחצן המצוקה. כשראה את השוטרים ברחוב, הוא המשיך בדיבוריו עד שנכנסו והשתלטו על המצב.


האירוע שינה את מחשבותיו ומאוד השפיע עליו. גמלה בליבו להפוך לשוטר למרות גילו המבוגר. היה לו כושר גופני טוב בשל העבודה הגופנית שביצע. הוא עבר ללוס אנג'לס והצטרף לקורס הצוערים של המשטרה. הוא סיים את הקורס והוצב בתחנת משטרה כטירון.


ביחד אתו הגיעו עוד שני טירונים: לוסי צ'ן (מליסה אוניל) וג'קסון ווסט (טיטוס מקין). הם קבלו שוטרים מדריכים: ג'ון קיבל את טליה בישופ (אפטון ויליאמסון), לוסי את טים ברדפורד (אריק ווינטר) וג'קסון - את אנג'לה לופז (אליסה דיאז).


לוסי הפכה לאהובתו של ג'ון, אך הם נאלצו להיפרד כדי שלא יגלו על הרומן שלהם. את העצה נתנה להם טליה, שידעה על כך. ג'קסון היה בנו של קצין בכיר ומוערך במשטרה, שמילדותו אומן להיות שוטר. הבעיה, שביציאותיו הראשונות עם אנג'לה התברר שלמרות שיש לו איכויות רבות, הוא נכנס לשיתוק כאשר עליו לירות. היא מחפה עליו והם מנסים לטפל בבעיה ביחד.


טים ברדפורד הוא שוטר מיומן ומעולה, אך צריך לעבוד קשה מאוד על מנת לזכות באמונו. הוא היה נשוי לאיזבל ברדפורד (מירצ'ה מונרו), שוטרת במחלק הסמים, שהתמכרה. הוא היה מאוד נאמן עד שהיא הצליחה להפליל סוחר מאוד ידוע, שירה בה. בבית החולים, מלבד לטפל בפציעותיה הקשות, הם גם מצליחים לגמול אותה מהסמים. כשטים והיא נפגשים והוא רואה שהיא חזרה לעצמה, הוא נפרד ממנה.


הסדרה מייצרת גם רגעים קומיים לא מעטים למרות שרובה מורכב מאקשן ומתח. הרבה מהרגעים הללו נובעים מגילו המבוגר של ג'ון. הוא התיידד עם עמיתיו, אך דווקא בדרגים הגבוהים הסתכלו עליו בדקדקנות רבה יותר מכול טירון אחר. הבעיה העיקרית הייתה לו עם הסמל ווייד גריי (ריצ'ארד טי ג'ונס), אך לאט לאט הוא ראה את איכויותיו והם התיידדו. גם הילדים שלהם, שהיו כמעט באותו הגיל נפגשו בתחנה ושוחחו.


מפקדת התחנה הייתה קפטן זואי אנדרסון (מרצדס מייסון), אך היא נהרגת בעונה הראשונה לאחר שיצאה עם ג'ון לסיור בידיעה שחבורה אכזרית אורבת לו. הם באמת נקלעים למארב שלהם. ג'ון ניצל והיא נהרגה.


הסדרה מעולה, יש בה סיפורי שוטרים ופושעים מעניינים ביותר וגם עזרה שהם נותנים לאנשים בהם נתקלים שזקוקים לעזרה ולתמיכה. כמו אישה שישבה בכלא ולא הייתה אשמה. היא הותירה ילדה קטנה. הם מאתרים את בעלה והילדה והכול בא על מקומו בשלום.


עד עתה יש לסדרה 3 עונות, ואנו מקווים שיהיו עוד. שווה מאוד לצפייה.



bottom of page