ביקורת סדרה: האנגליה, יוצר: הוגו בליק, 2024
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: האנגליה, יוצר: הוגו בליק, 2024

הסדרה "האנגליה" היא סדרת מערב פרוע, נושא שהאמריקאים עוסקים בו והפעם נכתב ומשוחק בחלקו על ידי אנגלים. הדמויות העיקריות הן סמל איליי וויפ (צ'אסקה ספנסר) האינדיאני משבט הפאוני, שנלחם עם צבא האמריקאי ושוחרר בדרגת סמל, וליידי קורנליה לוק (אמילי בלאנט), אנגליה שמגיעה למערב הפרוע בשנת 1890 על מנת לנקום את מותו של בנה היחיד ולהרוג את מי שגרם לו למות.


הפגישה הראשונה בין השניים מתרחשת כאשר ליידי לוק מגיעה למלון דרכים ורואה את בעלי המלון מר ווטס (סיארן הינדס) מכה ומענה את איליי וויפ אך ורק בשל מוצאו האינדיאני. מאחר שהגיעה עם מזוודת כסף עמוסה, היא מצליחה לפדות אותו ולהצילו. מאוחר יותר וויפ הורג את ווטס .


לוק ווויפ מתחברים ומכירים. שניהם בדרכם צפונה, לוק נוסעת למחוז קיין, וויומינג, שם היא סבורה, גר האדם שהרג את בנה. וויפ בדרכו לנברסקה, שם התגורר עם משפחתו והוא מבקש לתבוע מספר דונמים שהיו שייכים לו, גם בשל השירות הצבאי שלו, למרות האזהרות כי בקשתו לא תיענה.


הם יוצאים ביחד לדרכם ועוברים הרבה תלאות מסוגים שונים. הם פוגשים שלישייה של פורעי חוק, שקודם לכן הרגו מנוניטי, שהסביר להם שאישתו בהיריון ועומדת ללדת. ברגע שהם דורשים את כספם, וויפ ולוק נלחמים בהם והורגים אותם. הם רואים את העגלה של המנוניטים ומגלים ילדה ואת האם מתה, אך וויפ מצליח להוציא מבטנה תינוקת חיה. בדרכם הם פוגשים משפחה נחמדה שמארחת אותם ואף נותנים אוכל לתינוקת. לוק מחליטה להביא את הילדים למנוניטים וויפ מסרב, אך מחכה לשובה במקום.


בהמשך מתבררים לנו דברים שלא היינו מודעים להם. אנו מגלים כי מלמונט (רייף ספאל) אנס את לוק לאחר שהוא בילה קודם לכן בבית בושת. היא נכנסת להיריון ויולדת בן. מסתבר, שמלמונט חלה בעגבת, הדביק את לוק והיא העבירה את המחלה לבנה. היא מטפלת בבן עד שנפטר בגיל 14 לאחר ייסורים קשים. כרגע היא נמצאת בנסיגה מהמחלה, ועד שהיא שוב תתפרץ, היא מבקשת לממש את הנקמה במלמונט.


בסופו של דבר הם מגיעים למרתה (ולרי פאכנר), עוד אישה שמלמונט כפה את עצמו עליה ונולד לה בן ממנו. אך, הוא כנראה היה בדיוק בהפוגה של המחלה ולכן היא לא נדבקה וגם לא בנה. מלמונט הצליח לחטוף את בנו ומרתה ולוק רודפים אחריו. הם מגיעים אליו וברגע שהוא רוצה לירות בלוק, מרתה הגיעה ואז היא הורגת אותו ומשחררת את בנה.


בסופו של דבר הסדרה מסתיימת בשנת 1903 באנגליה, אז מגיע לשם המופע של באפלו ביל, בו נוטל חלק גם וויפ. לוק, שכבר המחלה עשתה בה שפטים, מגיעה לבקר את וויפ ומחזירה לו מזכרת שנתן לה בעבר.


הסדרה בת 6 פרקים והיא אכן מציגה נושאים רבים מסוף תקופת המערב הפרוע. רוב האנשים רעים ומנצלים את האחרים, אך יש גם אנשים מועטים טובים. לוק האנגליה וויפ האינדיאני הן שתי דמויות יוצאות דופן בעיקר בידידותם הרבה. כול השחקנים טובים, אך אמילי בלאנט כליידי לוק וסמל איליי וויפ (צ'אסקה ספנסר) עולים על כולם ונותנים תצוגת משחק מדהימה.



bottom of page