top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: מבפנים, יוצר: סטיבן מופאט, במאי: פול מקגוויגן, 2022

סטנלי טו'צי הוא אחד מהשחקנים היותר טובים כיום, הוא מצליח לתת תפקיד מעולה, אבל גם להופיע במותחן די מופרך.


בסדרה "מבפנים" הוא מגלם פרופסור לקרימינולוגה שנידון למוות, ג'פרסון גריף, שהואשם ברצח אשתו וביתור גופתה. הוא אינטליגנט, מקסים, אבל כזה שלא מצליח להתחמק מרשויות החוק.


מסיבה כלשהי גריף מסרב להתחמק מעונשו, לא מערער, מתווכח ובמקום זאת יש לו תחביב שכל רוצח אוהב, פתרון תעלומות. עוזר לו אסיר אחר, דילון קמפטון (אטקינס אסטימונד), בעל זיכרון פנומנלי, שזוכר כל דבר.


מגיעה אליהם עיתונאית צעירה בת' דוונפורט (לידיה וסט), שהכירה ברכבת בחורה בשם ג'ניס (דולי וולס), שעזרה לה לאחר שהוטרדה בידי שיכור. היא חושדת שחברתה החדשה בצרות, שאכן הסתבכה בהן, וגריף עוזר לה לפתור את התעלומה.


ג'ניס עבדה אצל כומר, הארי (דיוויד טננט), ולימדה את בנו בן (לואיס אוליבר). דין ודברים ביניהם הוביל לכך, שהארי הפיל את ג'ניס מכול המדרגות והיא נפצעה. הוא חושש שתלך למשטרה ותלשין עלו, ולכן הוא כולא אותה במרתף ביתו ולא יודע כיצד להיחלץ מהמצב ששניהם נקלעו אליו. גם אשתו של הכומר מארי (לינדסי מרשל) מעורבת בסיפור.


הסדרה "מבפנים" מתחילה מצוין, קומדיה שחורה ארסית ומענגת. אולם, די במהירות היא מאבדת את עצמה, הופכת לקודרת מדי וזה די מבאס לפרקים. היא קורסת לתוך עצמה והופכת להיות מופרכת, רצינות לא מאוד מחמיאה לה.


האורך של הסדרה "מבפנים" מעולה, ארבע שעות בלבד, אז גם אפשר לספוג את הנפילות ויש לא מעט. בסך הכול סדרה סבבה, לא דורשת יותר מדי והיא עוברת במהירות בדיוק בנקודה שהיא הופכת בלתי נסבלת.



ראה גם:

הסדרה שאנטראם

bottom of page