ביקורת סדרה: שאנטראם, עיבד לסדרה: סטיב לייטפוט, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: שאנטראם, עיבד לסדרה: סטיב לייטפוט, 2022

הסדרה "שאנטראם" מבוססת על ספר בינלאומי מצליח באותו השם שכתב הסופר גרגורי דייויד רוברטס. הספר עוקב אחרי אסיר נמלט, שמגיע להודו עם דרכון מזויף ומסתבך עם אישה מסתורית והמאפיה חסרת הרחמים. הכול נעשה באווירה של שנות השמונים המיוזעת והמלחיצה של תת היבשת.


הסדרה "שאנטראם" עוקבת אחרי החלטות הרות גורל, שעוסקות בבחירה בין חירות אישית ואהבה. זאת סדרה מאוד איטית, שמנסה ליצור מעל הכול אווירה אותנטית, שעוסקת באדם שעשה הרבה טעויות בחיים ומנסה לכפר עליהן.


הסט של הסדרה "שאנטראם" מדהים. היא מצליחה לשחזר את הקולות, הריחות והאווירה המיוחדת של העיר המזוהמת לפני קרוב לארבעים שנה.


החל מהפרק השני האווירה משתנה והעניינים הופכים להיות מהירים יותר. הסתבכויות מצליחות להניע את העלילה אל עבר קצב מהיר ואפילו מספר קטעי אקשן, שכל כך חסרים בפרק הראשון. הסדרה "שאנטראם" מצליחה להפוך לסדרת הרפתקאות מעניינת, עם דמויות משוחקות היטב, שמנסות לשרוד בעולם כאוטי חסר חוקים.


אחד מהיתרונות של הסדרה "שאנטראם", היא ההיכרות עם דמויות צבעוניות, שאנו לא פוגשים בדרך כלל בסדרות שמתרחשות בעולם המערבי. הרבה מאוד אנשי רחוב, שפעלו במומבאי באותם שנים, החל מפושעים קטנים ועד לבוסים גדולים של המאפיה. בכל פרק אנו פוגשים דמויות צבעוניות נוספות ולומדים להכיר אחרות יותר לעומק. זהו פסיפס מוצלח מאוד, שמצליח להתקיים בזכות עבודה איטית, אבל לא משעממת של תסריטאות יסודית.


לא מדובר על סדרה מושלמת. רבים לא יצליחו להחזיק את עצמם תחת בנייה כל כך איטית והיא לא סדרת אקשן סתמית מלאה בסצנות פעולה מסעירות. הסדרה "שאנטראם" מאוד מגוונת וזקוקה לצופים, שמוכנים להתמסר לעולם ולקצב הייחודי שלה, כפי שבאמת מתרחש בהודו, מקום שיש לו זמן משלו כדי שדברים יתרחשו. אבל, מי שיסכים להתמסר ולהיכנס אל תוך האיטיות הקוסמית, יגלה שיש לסדרה "שאנטראם" המון מה להציע.


ראה גם:

bottom of page