ביקורת סרט: אחרי החתונה, במאי: בארט פרוינדליך, 2019
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: אחרי החתונה, במאי: בארט פרוינדליך, 2019

הדרמה המרגשת "אחרי החתונה" מספקת לנו המון טוויסטים, שבהתחלה אנחנו לא מודעים להם.

הסרט מתחיל בהודו, בבית יתומים קטן במערב בנגל, שחסרים בו הרבה חומרים בסיסיים על מנת שהילדים יקבלו את כל מה שיאפשר להם לגדול ולהתפתח כראוי, אפילו מיטות, שמיכות, אוכל וכדומה. מנהלת בית היתומים היא איזבל (מישל וויליאמס) האיכפתית והמסורה. היא אוהבת ומגדלת במסירות את כול הילדים, אך במיוחד את ג'אי (ויר פאשיסיה), ילד אותו מצאה ברחוב בהיותו בן שנה ומאז היא מגדלת אותו כאילו היה בנה.

איזבל יוצרת קשר עם ארגון פילנתרופי בניו יורק, שמבטיח לתת סכומי כסף גדולים למקום. אבל, הדרישה שלהם היא, שאיזבל תגיע בעצמה על מנת לסדר את העניינים.

איזבל נוסעת לניו יורק, מקבלת חדר מפואר במלון מעולה. היא נפגשת עם הנדבנית תרזה (ג'יליאן מור), שמקבלת אותה בקרירות מסוימת, מבקשת לחשוב שנית על התרומה ומעכבת את איזבל. היא מזמינה אותה לחתונת בתה גרייס (אבי קווין), שאמורה להיערך למחרת היום. היא אפילו מספקת לה שמלה לחתונה.

איזבל מופתעת, אך הכסף חשוב לה מאוד והיא נשארת. בחתונה היא מגלה להפתעתה, שבעלה של תרזה, אוסקר (בילי קרודופ) היה בן זוגה בעבר הרחוק, ואבי בתה שנולדה כשהייתה בת 18 בלבד. איזבל ואוסקר החליטו שימסרו את הילדה שנולדה להם לאימוץ. היא עזבה ומלאה את התחייבותה, אך אוסקר החליט לקחת את הילדה איתו ולגדלה. בהמשך הכיר את תרזה, הם נישאו וגידלו את ילדתם ונולדו להם גם שני בנים תאומים. למחרת משוחחת איזבל עם אוסקר, שמספר לה על החלטתו לקחת את הילדה מבית החולים מבלי להודיע לה. לגרייס הוא סיפר שאימה נפטרה.

תרזה מעודדת את איזבל ליצור קשר עם גרייס. היא אף מוכנה להעלות את תרומתה לבית היתומים, והכל בתנאי שאיזבל תנהל הכל מניו יורק. היא תארגן קרן מיוחדת, שאיזבל וגרייס ינהלו ביחד והיא תדריך אותן כיצד לעשות זאת.

בהתחלה איזבל לא מרוצה ואפילו מתנגדת, אבל אז מסתבר שתרזה חולה במחלה קשה והיא גוססת. היא ידעה על הקשר בין אוסקר לאיזבל ויזמה את הקשר המחודש ביניהם. היאגם מבקשת שאיזבל תגדל את שני בניה התאומים בני השמונה כאשר תלך לעולמה.

לאחר פטירתה של תרזה, איזבל נשארת בניו יורק, אך נוסעת לביקור בבית היתומים בהודו, רואה כיצד השתפר לאחר התרומות הנדיבות. היא פוגשת את ג'אי ושואלת אם הוא רוצה לחזור אתה לניו יורק. להפתעתה הילד השתלב יפה מאוד בבית היתומים, יש לו חברים והוא משחק כדורגל במגרש שנבנה להם במקום.הוא הפך לילד שמח ומאושר וכעת נוח לו ונעים במקום.

סרט מרגש, מתחיל בנקודה מסוימת וממשיך למקומות שלא ציפינו להם. כול הזמן מתגלים דברים חדשים, עד שלבסוף כול הקצוות מתחברים.

משחק טוב של כל השחקנים, בעיקר של ג'יליאן מור ומישל וויליאמס.






bottom of page