ביקורת סדרה: בתוך בתי הסוהר הקשוחים בעולם, מפיק: רפאל רו, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: בתוך בתי הסוהר הקשוחים בעולם, מפיק: רפאל רו, 2022

רובנו די מתעלמים מתנאי חייהם של אסירים, הם תופסים כותרות מעטות בעיתונים ואז ממשיכים הלאה. למרות חייהם הלא פשוטים, יש מקומות מזעזעים עם חוסר אנושיות בולטת. רפאל רו היה אסיר מורשע, שבילה 12 שנים בבית כלא על לא עוול בכפו. הוא החליט, אחרי שהפך לעיתונאי, לבלות שבוע בתוך בתי הכלא הקשוחים והקשים ביותר בעולם.


כבר שש עונות הוא סוקר את המקומות הכי נידחים ומוזנחים שיש. החל מקוסטה ריקה, שם שולטות כנופיות ועד לפיליפינים, עם הצפיפות והלכלוך שיש בכל פינה. מתוך גישה שאינה שיפוטית כלל, הוא נכנס לכלא כאסיר ללא הנחות ואף ישן ואוכל עם האסירים. המבט מאוד אותנטי, אנו מצליחים להיחשף באופן בלתי אמצעי לחייהם של אלו שנאלצים לסבול בתנאים לא אנושיים.


גם התרבות המקומית נחשפת, כולל השחיתות והעליבות של השלטונות המקומיים. הוא בוחן גישות שונות, החל מבתי כלא בגרמניה, שמציעים טיפול אינטנסיבי, כלא בקפריסין, בו יש חמלה כלפי האסירים ופרגוואי, שם דקירות ורציחות הם עניין יום יומי כמעט. אין ספק, שיש כאן אקט אמיץ מאוד של רו, הוא חשוף לסכנה כמעט כל פעם שהוא בוחר להפוך להיות אסיר מן המניין.


זהו מסע אנתרופולוגי מרתק, שמאיר אזורים בעולם שלעולם לא היינו נחשפים אליהם ללא הסדרה. הזוועה וההזנחה שאנו נחשפים אליהם הם עצומות והמראות לא פשוטים עבור עיניים מערביות.


מי שמחפש סדרה תיעודית שיש לה הרבה אמפתיה וכבוד לנושא שהיא מסקרת, ימצא בתוך "בתי הכלא הקשוחים ביותר בעולם" מענה ראוי. היא מצליחה להיות מעניינת, מבלי לעורר פרובוקציות מיותרות. למרות שהיא לא תיצור את השינוי שאותם אסירים כל כך זקוקים לו, היא מצליחה לפקוח את העיניים להרבה מאוד צופים פריבליגיים ברחבי העולם.


ראה גם:

bottom of page