ביקורת סדרה: מלכה, יוצרים: אוורני אולפור אווסגרסון, במאי: לוקאס קוסמיצ'י, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: מלכה, יוצרים: אוורני אולפור אווסגרסון, במאי: לוקאס קוסמיצ'י, 2022

סדרה פולנית בת ארבעה פרקים בשם "מלכה" עלתה למסכי הטלוויזיה דרך נטפליקס. הסדרה מקסימה, מעניינת, מרתקת ונוגעת ללב.

הסדרה "מלכה" מתארת את חייו של סילבסטר (אנדז׳יי סוורין), חייט ומלכת דראג מזדקן שהתגורר בפריז, שמבקש להפסיק את פעילותו. הוא התפרסם בשם "לורטה" והצליח מאוד במשך 40 שנה. הוא מגלה בדואר שלו מכתב מנכדתו איזבלה (יוליה צ'טניקה), בו היא מבקשת שיגיע לפולין, ארץ הולדתו, משום שבתו, ויולה (מריה פשק), אותה לא הכיר משום שעזב את פולין כשאימה הייתה בהיריון איתה, חולה באי ספיקת כליות והיא מבקשת ממנו לתרום לה כליה.

הוא מתלבט, אך קורנטין (קובה ריה), הבמאי שלו ויד ימינו משכנע אותו לנסוע ולעשות את מעשהו האבהי. הוא חוזר לעיר הולדתו ושם עליו להתמודד עם עברו. עם נכדתו הוא מיד יוצר קשרים טובים מאוד. בתו בהתחלה לא רוצה להכיר אותו ומסרבת שיתרום לה כליה, אך איזבלה מערימה עליה וחותמת על ההסכמה לניתוח במקומה והוא תורם לה את כליתו והיא מבריאה. לאט לאט הם מתקרבים. מסתבר שאיזבלה בהיריון והיא מגלה רק לסילבסטר, סבה. אך, אסון שמתרחש בשל רעידת אדמה במכרה במקום, בו נלכדו שני חבריה - מארק וקארל. מהטראומה היא מקבלת צירי לידה ויולדת פג בשבוע 26. מסתבר שמארק נהרג והיא יוצרת קשר עם קארל הפצוע.

ויולה מעורה מאוד בחיי העיירה ודואגת למשפחות הכורים שנותרו ללא עבודה, ומחליטה לארגן להם אירוע התרמה שיעזור להם. אביה, סילבסטר, מחליט להראות לה שהוא גם לורטה, והיא צופה בהופעותיו ומתרשמת מאוד. היא מחליטה שהכורים יופיעו במופע דומה עם כוכבת מפורסמת. לשם כך סילבסטר מבקש מקורנטין להגיע ולהיות הבמאי של המופע ואף תופר לכורים תלבושות. הם משתפים פעולה ועובדים קשה כדי ללמוד את הריקודים.

כשמגיע יום המופע הזמרת מגיעה, אך בשל דרישותיה שלא נענות, היא עוזבת, וויולה מבקשת מסילבסטר להופיע במקומה כלורטה. הוא מסכים, עושה את המופע המדהים שלו וכולם מריעים לו. ההכנסות היות מעל ומעבר למצופה, שכן חוץ מאנשי העיירה תרמו גם המון דראגיסטיות.

התינוק נקרא סילבסטר ג'וניור, על שם סבו. הוא מנותח וניצל, גדל ומבריא והוא ואיזבלה עוברים לגור עם סילבסטר בפריז. גם ויולה מצאה בן זוג.

סדרה מקסימה, שיש בה מכל טוב, עצב ושמחה והרבה הומור והנאה.


ראה גם:




bottom of page