ביקורת סרט: גדולה מהחיים, במאית: אן פלטשר, 2018, נטפליקס
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: גדולה מהחיים, במאית: אן פלטשר, 2018, נטפליקס

עודכן: 18 באוק׳ 2020

תקציר:


הסרט, שבו מופיעה גם ג'ניפר אניסטון כאימה של הגיבורה הראשית, הוא סרט קטן, קומי, שמראה שהדם סמיך יותר ממים. הוא מתאר עיירה קטנה, בה מתקיימת מדי שנה תחרות יופי מקומית, עליה אחראית רוזי דיקסון, שזכתה בעבר כמלכת היופי המקומית.


ביתה, ווילודין דיקסון, איננה דומה כלל ועיקר לאימה. היא שמנמונת ונראית כטום בוי ומשמשת כמלצרית. מי שגידלה את ווילודין היא דודתה, אחות אימה, לוסי, גם היא הייתה אישה מלאת גוף, מלאת חיים, אך נפטרה במפתיע. לוסי הכירה לווילודין את חברתה הטובה ביותר -אלן דרייבר (הישראלית - אודיה רש). את הסרט מלווה אהבה גדולה מאוד לדולי פרטון ולשיריה.


לאחר מותה של לוסי עוברת ווילודין על חפציה, שם מוצאת פתק הרשמה שלה לתחרות יופי, אותו לא הגישה מעולם. היא מחליטה להגשים את חלומה, נרשמת לתחרות ועימה עוד חברה, מילי מיקצ'וק, שגם היא מלאה, ועוד אחת שהיא טום בוי, האנה פרז.


בתחילה הבנות ובראשן ווילודין מתייחסות לתחרות בזלזול, והיא אף רבה עם אימה על כך. אך, לאחר שהן נתקלות בפרסומת לפאב בשם soutern comfort, הן מגיעות למקום ומגלות שההופעות שם מבוססות על מלכות דראג ששרות דולי פרטון וכולם הכירו ואהבו את לוסי. היחסים מתחממים, ווילודין תורמת את בגדיה של לוסי למקום והשחקנים מלמדים אותן כיצד מופיעים על הבמה.


התחרות מתקיימת, הבנות מופיעות בה בהצלחה רבה, אך ווילודין נפסלת בגלל הפרת אחד מחוקי התחרות. חברתה זוכה במקום השני. ווילודין ואימה מתפייסות ומבקרות בפאב ושרות את שירי דולי פרטון.


ביקורת סרט:


סרט חביב, שחקנים מעולים. ג'ניפר אניסטון התבגרה ולא מתביישת להופיע כאם של נערה מתבגרת.


סרט שמנפץ דעות קדומות, שמראה שאפשר להיראות טוב גם כשלא נראים כמלכות יופי קונבנציונליות. גם נשים מלאות יכולות להצליח ולהתאים לסטנדרטי היופי המקובלים.


שחקנים:


ווילודין דיקסון - דניאל מקדונלד - נולדה 19 במאי 1991, נולדה באוסטרליה, שיחקה בסרטים - ליידי בירד, קופסת הציפורים, סקין ועוד,


רוזי דיקסון - ג'ניפר אניסטון - נולדה ב-11 בפברואר 1969. זכתה בפרסי האמי וגלובוס הזהב. ידועה בזכות הסדרה - חברים. שיחקה בסרטים רבים - מארלי ואני, אנחנו המילרים, השמועה אומרת ש.., ועוד. מועמדויות וזכיות בפרסים רבים.


לוסי דיקסון - הילארי בגלי - שחקנית וקומיקאית אמריקאית.


אלן דרייבר - אודיה רש - נולדה ב-12 במאי 1997. כיכבה בסרטים - המעניק, צמרמורת, מקום לאהבה ועוד.


מילי מיקלצ'וק - מדי באיליו, נולדה ב-15 בפברואר 1996. שחקנית וזמרת.



bottom of page