top of page
פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

מקדונלד'ס - ממסעדה קטנה להצלחה עולמית אדירה

עודכן: 29 באוק׳ 2020

רשת ההמבורגרים הכי מפורסמת בעולם כולו היא מק'דונלדס. כיצד מסעדה אחת משפחתית קטנה, הפכה לרשת כלל עולמית מצליחה בכל קנה מידה?


הפתרון לשאלה היא: חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא, הקשבה לצרכי הסועדים, שינויים לפי רוח הזמן.


בערך באמצע המאה העשרים, בשנת 1940, פתחו זוג אחים - ריצ'רד ומוריס מקדונלד מסעדה, אך הם לא היו מספיק מרוצים מהצלחתה והחליטו להשתפר. הם יצרו חידושים במסעדות, שנחשבו מיוחדים ושונים לתקופתם, אך גם השפיעו על עתידן.


הם המציאו את נושא השירות העצמי. המסעדות התבססו עד אז על ישיבה ליד שולחנות ושירות של מלצרים. כעת יצרו דלפק הזמנות, עם תפריט שאפשר להזמין ממנו והלקוח לוקח בעצמו את מה שהזמין ויכול לאכול במקום או ללכת לפי רצונו.


התפריט הוגבל למספר סוגי המבורגרים, ובנוסף - צ'יפס ומילקשייק, שתייה קלה, קפה ותה. הם נקטו בעוד צעד שיווקי, כאשר הוזילו בחצי את מחיר ההמבורגר - ל-15 סנט בלבד, מחיר נמוך מאוד.


חברת מקדונלד'ס עוררה עניין בשיטה שעדיין לא הייתה מוכרת וחברות של מזון מהיר, כמו - בורגר קינג, החלו לחקות אותה. חברת מקדונלד'ס יישמה את השיטה שלה בכול המסעדות והם גם בחרו לוגו שהפך למוכר בכול העולם.

הפריצה הגדולה של מקדונלד'ס הגיעה עם הגעתו של מוכר מכונות מילקשייק אלמוני בשם ריי קרוק, שהחל לנהל את המסעדות לאחר שהאחים מקדונלד לא התעניינו בהן. הוא התברר כיזם מוכשר מאוד, בעל רעיונות מעולים. קרוק המציא שיטת זכיינות זולה, כאשר מקדונלד'ס חכרה את הקרקע והזכיינים דאגו לכול השאר - לציוד ולמזון, מה שתרם לזכיינים לעבוד קשה על מנת להצליח.

מספר המסעדות עלה בצורה דרסטית וכתוצאה מכך גם ההכנסות של הרשת. הם התפשטו מחוץ לארצות הברית, לקנדה, פוארטו ריקו ולארצות נוספות בעולם. היום אין כמעט ארץ שלא נמצאים בשטחה סניפים של מקדונלד'ס.

ההצלחה הגדולה של מקדונלד'ס נבעה מהמחירים הזולים של המזון, דבר שתרם לכך, שגם אנשים מהמעמד הנמוך יכלו להרשות לעצמם לקנות אוכל במחיר השווה לכל נפש. בנוסף, האחידות במזון גרמה לאנשים להיות בטוחים במה שהם בוחרים ואוכלים. בשל מיעוט המוצרים, הקונים הכירו את כל האפשרויות והבחירה הייתה מהירה ולא נדרש הרבה צוות למכירה.


מקדונלד'ס התפתחה במשך הזמן תוך כדי האזנה ותשומת לב לקהל צרכנייה. היא פתחה מק דרייב, מה שאפשר לאנשים לקנות תוך כדי כך נסיעה, כאשר עוצרים להצטייד באוכל, בשעה שהם יושבים במכוניותיהם ומקבלים את המזון מחלון מכירה מיוחד.


החברה גם לא הזניחה את קהל הילדים והיא דאגה להם לחוויית קניה מיוחדת במינה. מדברים קטנים, החל בדגלונים ובלונים וכלה במתנות מתחלפות, בדרך כלל עם דמויות אהובות ומוכרות לילדים. בכול חנות של מקדונלד'ס קיימת פינת משחקים לילדים עם דמותו של רונלד מקדונלד, שולחנות קטנים וכיסאות, מיוחדים לילדים.

חברת מקדונלד'ס אינה שוקטת על שמריה וכול הזמן מכניסה מוצרים חדשים. החל בהמבורגר הצמחוני וכלה בארוחות מיוחדות, למרות שאינן זולות כמו הסטנדרטיות, כמו לאחרונה: ביג אסיה עם טעמים חדשים וגם שניצלים ולא רק המבורגרים. האמת: ארוחות טעימות מאוד ומתחרות במסעדות מהירות אחרות.


בכול אריזה של המבורגר או ארוחה אחרת רשומה כמות הקלוריות ומשתדלים שהארוחות יהיו דלות שומן. הם עושים משלוחים ומגיעים במהירות, עד חצי שעה. האוכל מגיע חם ובעקבות הקורונה גם מניחים מחוץ לדלת עם אריזות מיוחדות.

בשל האכפתיות, הרצון להשתנות לפי התקופה והתאמתה לצרכים המשתנים של האוכלוסייה, נראה שחברת מקדונלד'ס תישאר עמנו עוד תקופה ארוכה.



10 צפיות0 תגובות

Commenti


bottom of page