ביקורת סרט תיעודי: הנערה שבתמונה, בימוי סקיי ברוגמן, 2022
top of page
  • יונה

ביקורת סרט תיעודי: הנערה שבתמונה, בימוי סקיי ברוגמן, 2022

הסרט התיעודי "הנערה שבתמונה" הינו סרט מזעזע, מותח ומרתק, עם המון טוויסטים וגילויים חדשים, שמתחיל בתעלומה, ואחריה נפתחות תעלומות נוספות כמו בתיבת פנדורה.

בתחילת הסרט רואים מכונית שנוסעת ומגלה אישה צעירה שנפצעה בתאונת פגע וברח בצורה אנושה בראשה. היא מובלת לבית החולים ושם מגלים ששמה הוא טוניה יוז והיא נפטרת מפצעיה לאחר זמן מועט. טוניה השאירה אחריה ילד בן שנתיים בשם מייקל ובעל מבוגר בשם קלרנס. טוניה הייתה בת 20 בלבד במותה.

בהמשך מתברר כי טוניה עבדה במועדון חשפנות והיו לה שם חברות טובות, שבקשו להודיע להוריה כי בתם נהרגה. אלא, שאז התברר להן כי השם טוניה יוז נלקח כנראה מאחת המצבות והיה של תינוקת שנפטרה לפני כ-20 שנה. הדבר עורר את חשדן, ובעיקר בעלה המבוגר, שכנראה התעלל בה, כי היא הגיעה פעמים רבות עם סימני מכות ושריטות.

הן מעבירות את הסיפור הלאה וה-FBI מחליטים לחקור את הנושא. מסתבר שהזוג עבר במדינות שונות בארצות הברית ובכל מקום החליף שמות.

המקום בו עברה נערותה של טוניה היה בשנות השמונים בג'ורג'יה. אז היא נקראה בשם שרון מרשל, נערה יפהפיה, שהייתה מוכשרת מאוד ואף שאפה להיות מהנדסת אווירונאוטיקה ואף התקבלה לקולג' יוקרתי בתחום שאותו בקשה ללמוד. תוכניותיה התבטלו בשל אביה המוזר, שנקרא אז וורן מרשל. יום אחד האב לקח את בתו המתבגרת והם נעלמו ובפעם הבאה הם נראו ונקראו בשמות טוניה וקלרנס יוז.

לאחר מותה של טוניה, היא נקברה ועל קברה נרשם רק השם "טוניה", כי לא ידעו מיהי והיכן המקורות שלה. ג'ו פיצפטריק, סוכן ה-FBI לקח על עצמו למצוא מיהי טוניה. בנה מייקל אומץ במשפחה ושהה שם כ-4 שנים. הוא היה אהוב ונאהב. אך, כאשר קלרנס יצא מהכלא, הוא הגיע לבית המשפחה וחטף את הילד בן השש מבית הספר. מאז הוא מעולם לא נראה יותר וקלרנס המשיך את חייו כאשר היה לבדו ללא מישהו לצידו.

פיצפטריק יצא לגימלאות מה-FBI ואת כל משימותיו הצליח לסיים, רק נותרו לו 2 שאלות: מי הייתה טוניה יוז ומה קרה לבנה מייקל? מחליפו בתפקיד מחליט להמשיך במשימה ועוד סוכני FBI. הם משוחחים עם קלרנס, שבינתיים הואשם ברצח של אישה שגופתה נמצאה, ופרטים עליה היו בתחתית רכבו, והוא מספר להם ששמו האמיתי הוא פרנקלין דלנו פלויד, ועל ילדותו האיומה, כיצד היה ילד דחוי, חי בשירותי הרווחה, התעללו בו מינית והוא מאוד סבל. הם הצליחו לגלות כי הרג את מייקל ב-2 יריות בראשו "כדי שלא יסבול" משום שהפריע לו בנדודיו. על אשתו לא הסכים לדבר או לשתף פעולה.

בינתיים היה אדם שהחליט לכתוב ספר על הנושא ללא פתרון התעלומה מיהי טוניה יוז/שרון מרשל והוא ביקש מקוראיו, שאם מישהו יודע משהו שיפנו אליו. אחת הפניות האנונימיות הייתה של אישה, שטענה שהיא בתה של טוניה, אשר נמסרה לאימוץ למשפחתה לאחר שהיא לא יכלה לטפל בה. בדיקת ה-ד.נ.א מצאה את הוריה, שמסתבר שהם חיים, ושמה היה סוזן מארי סבקיס. היא הייתה בתה של אישה מאוקלהומה, שבעלה שירת בוויטנאם. הם התגרשו והיו להם 3 בנות. אימה לא יכלה לטפל בהן בשל חוסר בכסף ויום אחד בכנסיה ניגש אליה קלרנס והם החליטו להינשא. הוא התנהג איתה בגסות ותמיד הלך עם סכין, עד שיום אחד נעלם עם הבנות, אך החזיר את הצעירות יותר ואת סוזן בת השש לקח איתו.

הוא התעלל בה מינית ופיזית. נולדו להם מספר לא ברור של ילדים, כאשר את הבת מסרו לאימוץ ואת הבן מייקל סוזאן בחרה להשאיר אצלה, ואכן הייתנ אם נהדרת עד למותה.

כעת שהתעלומה נפתרה כל מי שהכיר את סוזאן הגיע לקברה, בו נרשם שמה האמיתי והם נתנו לה כבוד רב. מייקל מעולם לא התגלה. הבת, שהייתה בהיריון, ילדה בן והיא קראה לו מייקל.

יש סגירה של העובדות, אך הסיפור עצוב מאוד, ומראה את תהומות הרוע האנושי, אך גם את התיקון שנעשה לסוזאן ולבנה לאחר מותן.


ראה גם:

סרט תעודה פטריה פנטסטית

הסרט רדופה





bottom of page