ביקורת סרט תעודה: פטריה פנטסטית, במאי: לואיס שוורצברג, 2019
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט תעודה: פטריה פנטסטית, במאי: לואיס שוורצברג, 2019

באופן מפתיע, פטריות הן ככל הנראה אחד מהיצורים הזעירים הכי פחות מוערכים על פני כדור הארץ. הן לא רק חומר משובח לסלט, אלא יש להן סגולות רפואיות רבות. פטריות מוזכרות גם בהקשר של הרחבת התודעה, כסמים פסיכדליים. אולם, יש להן שימושים אחרים, רבים ומפתיעים.

הסרט "פטריות פנטסטיות" מפתיע מאוד. הוא לא רק מוסיף מידע, אלא ממש פותח את הראש. באמצעות קטעי מוזיקה, עריכה וראיונות עם מומחים, הוא מצליח לרתק בהתמקדות על נושא שנראה הכי פחות מעניין: פטריות. מסתבר שהפטריות הן אחת מצורות החיים הקדומות ביותר ויש להן תרומה מרכזית לאבולוציה.

בעוד שבימי קדם, תרבויות רבות השתמשו בהן ואף ראו בהן ככלי ריפוי, האנושות המודרנית זנחה אותן בצידי הדרך. הן מסוגלות להוות פתרון יעיל לאשפה, לרפא מחלות רבות באופן טבעי ואף לעזור לאנשים להתמודד עם בעיות נפשיות מורכבות. אולי השימוש הכי מפתיע, היא האפשרות לשיפור באינטלקט ואפילו להקפיץ את האבולוציה האנושית.

"פטריה פנטסטית" בעיקר מצליח להלהיב, בזכות האמונה היוקדת שלו בפטריות כמכשיר שיכול לשפר את חיינו בכדור הארץ. בזכות שורה של מומחים מהשורה הראשונה, גם אתם תתחילו לכבד יותר את היצורים הזעירים.



bottom of page