top of page
לוטן דיקר

ביקורת סרט: תוכנית פריצה, במאי: ג'יימס קולן ברסאק, 2022

לאחר שנים רבות, גיבור האקשן העשוי ללא חת עומד לתלות את הנשק בפעם האחרונה. ברוס וויליס, שכיכב בכמה משוברי הקופות הגדולים של המאה העשרים, חלה במחלה נדירה ואינו יכול יותר לשחק. בשל בעיות כלכליות, וויליס הצטלם לעשרות סרטים, חלקם לא הולמים את כישוריו של השחקן. למרות זאת, אלה סרטיו האחרונים ולכן הם זוכים לתהודה גם כאן.

העלילה של הסרט "תכנית פריצה" פשוטה להחריד, למרות שיש פה ושם טוויסטים נחמדים ואפילו אמירות פילוסופיות. קבוצה של ארכי נבלים פורצת למעין בית הארחה לקשישים שהיו סוכנים בדימוס. הם רוצים לנקום ברוברט מייקלס (ברוס וויליס), אחרי שנים של יריבות. הם משאירים בדרך שובל של גופות, אבל כמובן שהסוכן הקשיש משיב מלחמה.

ללא וויליס אפשר היה לומר שמדובר בסרט סוג ב ונגמר הסיפור. אך, נוכחותו מעלה כמה תהיות. רואים שיכולת המשחק שלו נפגמה, הוא מדבר באיטיות וכבדות. סצנות האקשן הן לא מהטובות שראינו והגיחוך בסרט, שהוא מרביץ בישיבה. אפשר להבין זאת לאור ההידרדרות במצבו, אבל זה לא הסרט האחרון שוויליס היה רוצה להשתתף בו.

לצד וויליס גם שאנון דוהרטי, שמתמודדת עם מצב רפואי לא פשוט, משתתפת כברברה דובס, מפקדת צי. למרות הנוכחות של שניהם, הסרט סובל מאפקטים זולים ומשחק לא משובח. יש מאות סרטים כמו "תוכנית פריצה", שדבר לא מייחד אותו, מלבד היותו מעין אנדרטה לקריירת המשחק של וויליס.

חבל שוויליס לא הופיע בסרטים איכותיים יותר, בסיומה של קריירה שהיו בה רגעים לא פחות ממפוארים. אוהדי השחקן יעדיפו להימנע מלצפות בסרט גנרי זה, שיותר מלומר שהוא בינוני להפליא, קשה להחמיא לו.


ראה גם:

הסדרה פגע וברח

Comments


bottom of page