ביקורת סרט:טרף, במאי: בלתזר קורמקור, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט:טרף, במאי: בלתזר קורמקור, 2022

בניגוד לסרט של דיסני, בסרט "טרף" הטורף הוא חיית בר מסוכנת ולא חייזר תאב דם. האב (אידריס אלבה), רופא במקצועו, מגיע עם בנותיו (שרלטו קופלי ואילנה האלי) למסע שורשים תמים, שאמור היה להיות טיול משפחתי שלו. אולם, שהם מגיעים לכפר, מתגלה לפניהם הפתעת חייהם, מסע הישרדות ומשחק חתול ועכבר מול איום, שהם לא חלמו עליו בעבר.

העלילה בסרט "טרף" גנרית לחלוטין, ונראה שהסרט עבר מתחת לרדאר ברוב חלקי העולם. למרות קלישאות ונרטיב נדוש, שנידון בעשרות סרטים עבר, הסרט "טרף" מפתיע לטובה. לא מדובר על יצירת מופת, אבל בהחלט על סרט יעיל המתאים לקולנוע. זוהי חוויה מצמררת וכיפית, נטולת היגיון, אבל כזאת שעדיף לחוות באולם עם מסך ענק.

השוטים עצמם מעולים ומאתגרים ממש, בייחוד שחושבים על כך, שהאריה הוא דיגיטלי וחלק מהצילומים נעשו במסך ירוק. השחזור הדיגיטלי לא פחות ממדהים והסאונד תענוג לאוזניים. הז'אנר עצמו של הסרט "טרף" די זול וכזה שהפך להיות זניח בהוליווד, אבל ההפקה והאפקטים הופכים אותו בהחלט לשווים צפייה.

הסרט "טרף" מזכיר במעט את "האיש שנולד מחדש", הוא מצליח לשחזר את אותה אווירת הישרדות ואימה. הוא מצליח להקפיץ מספר פעמים ולסחוט קריאות התפעלות מהקהל. לכן זאת חוויה ששווה לעבור ביחד ולא לבד בבית, עם תה ומקלט של שלושים אינץ'.

הסרט "טרף" מראה לצד עלילה לא מתוחכמת בכלל, דמיון פורה וחזרה למקורות, שנראו שכבר עברו מהעולם: אדם אל מול טבע.


ראה גם:

הסדרה הים שמעבר

הסרט טרף

bottom of page