ביקורת סרט: טרף , 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: טרף , 2021

הסרט "טרף" מתאר חבורת חברים, שיוצאים למסע ציד בטבע בעקבות מסיבת רווקים. הם מעוניינים ליהנות מהאווירה הנינוחה והאחווה ביניהם. אולם, לפתע מגיח צלף מסתורי מהצללים ומתחיל לטבוח בהם ללא רחמים. הוא צלף מיומן, וכעת מתעוררת השאלה: מי הוא ומדוע הוא נטפל דווקא אליהם?

"טרף" הוא סרט גרמני, יעיל ומהיר במיוחד. הוא קצר בן שעה ועשרים ושבע דקות. מיד לאחר אקספוזיציה קצרה אנחנו נזרקים במהירות אל האקשן. העלילה מסתורית, השחקנים משחקים היטב, אבל אין משהו שלא ראינו בעבר.

אחת מהבעיות בסרט היא ההקדמה הקצרה, אשר לא מאפשרת לנו להיקשר לחבורה באופן רגשי ולהרגיש את המצוקה שהם חשים ובאופן כללי יהיה לנו אכפת מהם.

גם מערכת היחסים בין הדמויות מוזרה. מעבר לעובדה שהם יצאו למסע יחדיו ולא ממש נראה שהם סובלים אחד את השני, קבלת ההחלטות שלהם תמוהה ומוזרה במיוחד. גם תחת אש הם מקבלים החלטות ביזאריות וחסרות היגיון. בעיה נוספת היא הקוהרנטיות של העלילה, כאשר לקראת אמצע הסרט אנו מקבלים מספיק רמזים לנחש מיהו היורה ומדוע הוא עושה זאת, וברגע שפיענחנו את החידה, הקסם מהר מאוד מתפוגג.

העלילה לא מספקת, חוזרת על עצמה והופכת לסרט רפטטיבי, שלא מחדש לנו דבר כבר אחרי רבע שעה. החברים רצים, מתחבאים, וחוזר חלילה. ברגע שמבינים את הנוסחה, מאבדים עניין ואין סיבה אמיתית להמשיך ולצפות בו.

"טרף" מציג חלק ראשון אינטנסיבי ויעיל מאוד. הוא מתמקד בעיקר באקשן וזה בעוכריו. הדמויות מתייחסות בצורה לא ממש חביבה האחת לשניה, והעלילה לא מסבירה את מקור המתח. אנו נזרקים לאקשן מהר מדי, ובהיעדר חידושים בחלקים שיבואו לאחר מכן, אנו נשארים עם סרט בינוני, שיגרום לכם להתעייף מהר מאוד.



58 צפיות0 תגובות
bottom of page