ביקורת סדרת אימה חדשה: האויב שבפנים, בימוי: פול וו.ס. אנדרסון, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרת אימה חדשה: האויב שבפנים, בימוי: פול וו.ס. אנדרסון, 2021

אולי המותג הגדול והמצליח ביותר של קאפקום הוא "האויב שבפנים", מותג שכבר חרג מזמן מגבולות המחשב. הסרט הראשון יצא ב- 2002 ומאז לא מפסיקים לצאת מוצרים מכל המינים והסוגים, כולל אנימציה וסרטים באורך מלא. זה מוצר נוסף בשורה ארוכה מאוד ואפשר לומר גם, לא הכי מוצלח.

במספר מילים אפשר לומר, שעלילת הסרט "האויב שבפנים" עוקבת אחרי אפוקליפסת זומבים הנגרמת על ידי תאגיד תרופות שמפתח חיסון שיוצר מפלצות ענק בעלות כוח עצום. העלילה מתארת את אלו שמנסים לעצור את הזוועה. זהו ניסיון נוסף של נטפליקס לקרוץ לעולם משחקי המחשב, לאחר שכבר הפיקו את "המכשף". קניית המותג הכי מצליח בעשורים האחרונים נראה כמעט מתבקש.

למרבה הצער, הסדרה חדשה לא מצליחה להלך אימה על הצופים או ליצור טראש מהנה ומוצלח. העלילה משתרעת על שני צירי זמן, האחד בשנת 2022 ועוקב אחרי שתי אחיות צעירות ואביהן המדען, שעבודתו קשורה לאסון שהתרחש בעיר. הציר השני הוא בשנת 2036, בחורה צעירה ומבריקה מנסה לשרוד את האסון שהתרחש ולמצוא תרופה. הבעיה שכולם רודפים אחריה.

החלק הראשון הוא מעין דרמת התבגרות, שלא קשורה ולא מייצגת את רוח "האויב שבפנים". התחמקות מבריונים וימים ראשונים בלימודים פחות מדברים אל חובבי האימה. למרות כמה תצוגות משחק סבירות, העלילה לא מצליחה להתרומם מעבר לסביר. גם הביקורת החריפה על חברות התרופות, שלא ממש סופרות את הפציינטים שלהן, לא מצליחה לחדור ללב או להציל את הסדרה.

הזומבים, שהם הליבה של המותג, נראים מעט חובבניים ולא מצליחים להפחיד אפילו את אלו שמורגלים למראות. אין ממש בשורה או משהו מעניין, שימשוך מצטרפים חדשים ואלו שכבר מכירים, אין הרבה חידושים.

הסרט "האויב שבפנים" הינו מוצר בינוני נוסף של נטפליקס, שמצליחה לפספס גם עם אחד המותגים הכי מצליחים ומוכרים בעולם.


ראה גם:

bottom of page