ביקורת סרט: אנדרדוג אמריקאי, נטפליקס, במאים: ג'ון ארווין, אנדרו ארווין, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: אנדרדוג אמריקאי, נטפליקס, במאים: ג'ון ארווין, אנדרו ארווין, 2022

יש אגדות מציאותיות, שקרו באמת, כזה הוא קורט וורנר, אחד מהשחקנים הגדולים ששיחק בפוטבול האמריקאי. הוא שיחק במשך 12 שנים ברמה המקצועית ואף זכה באליפות והגיע ל-3 גמרים. אולם, זה לא הדבר החשוב, הוא אוחז בידיו סיפור לא ייאמן, אשר למעט מאוד אנשים יש אפשרות לספר.


קורט וורנר (זאכרי לוי) היה אדם פשוט, שעבד בחנות מכולת כהשלמת הכנסה ושיחק בליגה חצי מקצוענית. כאשר מלאו לו 26 שנים, לא בגיל מאוד צעיר לספורטאי, הקשר של הקבוצה באריזונה חלה, והוא קיבל הזדמנות להחליף אותו. וורנר זכה באליפות וקיבל חוזה של מיליונים והפך להיות לאדם עשיר, לאחר שבכלל לא הצליח לסגור את החודש.


כנוצרי מאמין קורט וורנר ראה באלוהים את הסיבה האמיתית להצלחתו, ואכן צירוף נסיבות נדיר הוביל אותו לאחת הליגות העשירות בתבל. הסרט "אנדרדוג אמריקאי" עוקב אחר סיפורו הנדיר, החל מחייו הלא זוהרים כעובד פשוט בסופרמרקט, ועד רגעי התהילה של הסופרבול.


למרות הנרטיב המדהים והאפשרות ליצור סרט יוצא דופן, נטפליקס מצליחה לאכזב. הסרט "אנדרדוג אמריקאי" הוא סרט טלוויזיה בינוני, עם משחק סביר ולא יותר מזה. הוא מאוד קלישאתי, לא מאוד מפתיע וגם המשחק מאכזב בבינוניות שלו.


הסרט "אנדרדוג אמריקאי" לא סרט גרוע, אבל יש כאן חומרים, שיכולים להפוך אותו ליצירת מופת. במקום זאת מדובר בסרט סביר לכל היותר.


זה לא אומר בהכרח, ש"אנדרדוג אמריקאי" הוא סרט רע. הוא מצליח לרגש לפעמים בעיקר בזכות פס קול מצוין. אולם, הוא כל כך תבניתי, שהוא לא מצליח להפתיע או לגעת בבלוטות הרגש, למרות ניסיונות בלתי פוסקים.


אין ספק, ששווה להכיר את הסיפור של קורט וורנר. הוא באמת מעורר השראה ונדיר מאוד, אבל הוא גם ראוי לסרט טוב יותר, שיכיל סיפור על אדם, שהצליח לעשות את הבלתי יאומן תחת תנאים כמעט בלתי אפשריים.



ראה גם:

הסדרה טייסון

bottom of page