ביקורת סדרה: הצילו את הנבחרת שלנו, כוכב: דיוויד בקהאם, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: הצילו את הנבחרת שלנו, כוכב: דיוויד בקהאם, 2022

דיוויד בקהאם הוא דמות אייקונית בעולם הכדורגל, מעין סופרסטאר שהציל את נבחרת אנגליה הרבה מאוד פעמים. הוא הוכיח את האיכויות שלו ולאורך השנים בעיקר הופיע בתקשורת כנער שעשועים, שנהנה מהחיים הטובים ומוביל דעת קהל.


בסדרה החדשה "הצילו את הנבחרת שלנו", בקהאם חוזר למחוזות ילדותו ומנסה להציל את הקבוצה שבה הוא גדל בשכונה ענייה בבריטניה. הסדרה משלבת בין חוויות הילדות של בקהאם והניסיונות שלו להציל את הילדים מאכזבות וירידה לליגה נמוכה. לצדו גם מאמנים וצוות מקצועי, שמנסים לשפר את היכולות המקצועיות שלהם.


בקהאם, בניגוד לפרסומים, מתגלה כדמות אמפטית, שיש לה ניסיון חיים והבנה בכדורגל. יכול להיות שזה ניסיון לשנות תדמית, אבל יש משהו נודע בניסיון שלו לחזור למקורות. גם הילדים והצוות מאוד אותנטיים והם ללא המניירות שכל כך מאפיינות כוכבי ריאליטי בימינו.


הסדרה החדשה "הצילו את הנבחרת שלנו" היא לא בהכרח סדרה על גאולה, אלא על הרבה מאוד עבודה קשה ורווח שאינו בהכרח זכייה באליפות. יש כאן הרבה אמירות מעניינות על התמדה ואמונה, נחישות והצורך לעבוד קשה. הסדרה לא צינית, שזה מאוד מעודד בימינו.


הסדרה החדשה "הצילו את הנבחרת שלנו" לא דוקומנטרית, מדהימה, משנה חיים, או פורצת דרך, אבל יש בה משהו מכמיר לב, שאין הרבה בעולם המסחרי.


תפקידו של בקהאם בבגרותו כמנטור של הילדים, מראה שכולם יכולים להתבגר. יש משהו מעט קלישאתי בסדרה, אבל אין רע בבינג' מחמם לב. ניתן לראות זאת בשמחה כצפייה משפחתית, על כוחו של הספורט לשנות גורלות ולבגר בני אדם מכל השכבות והגילאים.




ראה גם:

הסדרה טייסון

bottom of page