top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: תולדות הטאקו, נטפליקס, יוצר: פבלו קרוז, 2022

למרות שהטאקו לא תופס מקום קולינארי מוביל בישראל כמו הפלאפל והשוארמה, עדיין ישראלים רבים שומרים אמונים למאכל המקסיקני העממי. בארצות הברית המצב שונה, יש יותר אמריקאים שמעדיפים את השעועית, התירס והבשר של הטאקו יותר מאשר המבורגר ופיצה.


הטאקו הוא מאכל עממי מנצח, גם משביע וגם זול. הוא משמין, אבל לא יותר מדי ובהחלט טעים וגם חריף. מחוץ למקסיקו, יש בארצות הברית אוכלוסיית היספאנים עצומה, מיליונים רבים בכל רחבי צפון היבשת, שנאמנים בצורה אדוקה למאכל שהגיע ממולדתם.


הסדרה של נטפליקס "תולדות הטאקו" מספרת על המהגרים שהגיעו לרחבי ארצות הברית ופתחו דוכנים מצליחים והחדירו את האוכל המקסיקני אל המיינסטרים התרבותי. זהו לא שיעור דידקטי היסטורי, אלא חגיגה של ריחות, טעמים והמלצות על המקומות החמים בכל רחבי ארצות הברית.


הצילומים בסדרה "תולדות הטאקו" מושחתים לחלוטין והראיונות מוסיפים מעט צבע לצילומי הטאקו המרהיבים. מדהים לראות עד כמה המאכל הפשוט הוא אומנות של ממש ועד כמה הדוכנים שלנו רחוקים שנות אור מהמאסטרים האמריקאים, שכל כך אוהבים את מה שהם עושים.


מי שחובב אוכל חייב לעצמו לצפות בסדרה "תולדות הטאקו" ואולי לעשות זאת יחד עם טאקו או בוריטו, שיוסיפו טעמים לצפייה הציורית.



ראה גם:

bottom of page