אוקטוברפסט - המון בירה, אוכל משובח, שמחה וריקודים
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

אוקטוברפסט - המון בירה, אוכל משובח, שמחה וריקודים

חודש אוקטובר שייך לעיר מינכן, בעיקר בשל החגיגות שמתקיימות בה. האירוע נקרא בשם "אוקטוברפסט".


כיצד התחילו אירועי האוקטוברפסט במינכן?


שמחה גדולה אירעה בשנת 1810. בחודש אוקטובר התחתן הנסיך לודוויג הראשון עם בחירת ליבו והתושבים בכול רחבי מינכן יצאו לחגוג את האירוע.


מאז ממשיכים במסורת המיוחדת הזאת ובכול שנה חוגגים בחודש אוקטובר. האירוע הפך לפסטיבל בירה והוא הגדול בעולם בתחום הזה. הפסטיבל מתקיים באוהלים ובבמה המרכזית מופיעות להקות מודרניות מארצות שונות ולהקות פולקלור גרמניות.


אירועי האוקטוברפסט בדרך כלל מתחילים בסוף ספטמבר ונמשכים לתוך חודש אוקטובר במשך 16 יום. יש מיליוני מבקרים מגרמניה כולה ואנשים גם מגיעים מכול רחבי אירופה והעולם כולו.


עקב כך בתי המלון עמוסים מאוד וצריך להזמין מקום זמן רב מראש.


בזמן האירועים פזורים ביתנים שבהם נמכרות כוסות בירה ענקיות. תחילת האירועים מתרחשת עם הכרזת ראש העיר על פתיחת החגיגות, כאשר הוא בעצמו לוגם בירה מתוך החביות. בדרך כלל המשתתפים לבושים בתלבושת בווארית מסורתית. בפסטיבל יש תהלוכה חגיגית ומפוארת עם כרכרות וסוסים שעליהם מונחות חביות בירה עצומות.


באוקטוברפסט נמכרת שתייה חריפה מגוונת מכל רחבי העולם, אך מה שחשוב ביותר והכי נמכר היא הבירה הגרמנית. המחירים של הבירה נוחים ושווים לכל נפש.


בנוסף לבירה הענקית נמכר גם מזון מקומי גרמני. המזון כולל נקניקיות מסוגים שונים בלחמניות עם כרוב כבוש ונוספת גם חתיכת לחם. השניצל וינאי מככב וגם לשון שור צלויה ושפצלה גבינה.


האירוע חוגג את התרבות הגרמנית, ומושך אליו צעירים ומבוגרים מכל רחבי גרמניה. המחירים זולים ובערב יש הופעות בכל רחבי מינכן בחינם.


השנה (2020), בשל הקורונה, צריך לברר אם החגיגות מתקיימות. אם כן, כדאי לבדוק את פרטי האירועים.

לאתר האירוע באנגלית  Oktoberfest





bottom of page