שרירים ושערוריות: הסיפור של גלדיאטורים אמריקאים, נטפליקס, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

שרירים ושערוריות: הסיפור של גלדיאטורים אמריקאים, נטפליקס, 2023

לפני עידן הראליטי בשנות התשעים, היו בארצות הברית המוני ערוצי טלוויזיה ביזאריים ברמה כזאת או אחרת. אחת מהן הייתה ביזארית במיוחד ויצרה תוכנית שהייתה אז סנסציונית, שתי קבוצות - האחת מקצועית והשנייה חובבנית, התחרו במגוון תחרויות כוח ושרירים ורק אחת יכולה לשרוד.


קראו לה "גלדיאטורים אמריקאים", היא זכתה להערצה חסרת תקדים למרות ששודרה בערוץ נישה קטן. בסופו של דבר הם התחרו בהיאבקות על פרס, שנראה היום מגוחך. לפעמים זה פשוט נגמר בקטטה המונית. בגדול זה היה לא שווה כוחות, שכן התחרו בה ספורטאים מקצועיים מלאים בשרירים וסטרואידים נגד חברה רגילים על פרס כספי למי שנשאר אחרון ומעניין איך זה ייגמר.


בסדרה "גלדיאטורים אמריקאים" היו הרבה שרירים, הרבה שערוריות וקהל שהיה אקטיבי במיוחד. נוצרו הרבה מאוד פשלות אל מול המצלמה ומאחורי הקלעים וכמובן התנהלות נצלנית כלפי אנשים רבים שעבדו בערוץ. חמישה פרקים חושפים את כל ההתנהלות הביזארית מאחורי ולפני המצלמה, מובאים בצורה של ראיונות ואנימציות.


למרות שיש כאן טובים ורעים, מקרים מכמירי לב ואנשים שפשוט נעלמו מהמסך אחרי שהגיעו לכוכבות, הכול נעשה בהומור וכיף. נחמד לראות את העבר בצורה סוריאליסטית ובקריצת עין.


בסדרה "גלדיאטורים אמריקאים" יש הרבה אסקפיזם מהנה לחובבי הנוסטלגיה והתוכניות שלעולם לא יחזרו בהווה.



bottom of page