ביקורת סדרה: צדק מאוחר, יוצרת: פרנסס פולטי, בימוי: אל מק'קי, 2023
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: צדק מאוחר, יוצרת: פרנסס פולטי, בימוי: אל מק'קי, 2023

הסדרה "צדק מאוחר" היא סדרה בריטית בת ארבעה פרקים בלבד. סדרה מעניינת, מותחת, יש בה טוויסטים והסוף מאוד מפתיע.


הסדרה מספרת על סטלה (ויקי מקלור), אישה שביתה בת ה-14 נרצחה שלוש שנים לפני האירועים המתרחשים בהווה. הרצח שינה את חייה לחלוטין. היא הייתה פקידה, אך מחליטה להיות נהגת מונית ודמותה של ביתה לא מש מזכרונה. היא נפרדה מבעלה פול (פארי פיצפטריק), שבינתיים הכיר מישהי אחרת והוא מתגורר עימה בביתם הקודם.


צ'ארלס סטון (ג'וני האריס), אשר נראה ביום הרצח גוחן על גופתה של מייסי (ג'סטין אמה מור), נשפט ונאשם במותה. כעת צ'ארלס מחליט שהוא רוצה להיפגש עם סטלה ופול ולספר את גירסתו לדברים שאירעו בזמן הרצח. הוא שולח הקלטה ובה אומר כי הוא רוצה לכפר על חטאיו ולהתנצל על רצח מייסי. הם מקשיבים להקלטה ואחריה, מרוב לחץ, גם מקיימים יחסים.


למחרת מגיע פול לסטלה ומודיע לה שהחליט להמשיך הלאה בחייו. אשתו החדשה הודיעה לו שהיא בהיריון והוא רצה לוודא שסטלה לא תספר על ההרפתקה הקטנה שלהם ואם לקחה את הגלולה שאחרי. סטלה מחליטה בכל זאת לבקר את צ'ארלס בכלא ולברר איתו מה קרה. בינתיים היא חוזרת לאחוזת מילפילדס בה גדלה ונפגשת עם אימה ג'סי (דורותי אטקינסון) שעובדת עם סוסים באורוות וגם עם חברה הטוב, השוטר רמי (יוהאן מאיירס), וזאת על מנת שיחזקו אותה בהתמודדות הלא פשוטה שעומדת לעבור עליה.


סטלה נפגשת עם צ'ארלס בליווי העובדת הסוציאלית והפגישה קשה מאוד. בפגישה צ'ארלס מספר לה דברים לא פשוטים, שהוא לא רצח את מייסי, משום שמישהו קרא לו לדירה וכשהגיע מייסי הייתה כבר מתה ולא ניתן להצילה. הוא לא יודע מי עשה זאת, אך אומר שחברתה הטובה של מייסי - קליאו (אליס אקרמן) נעלמה והוא חושש לגורלה. הוא אומר כי משפחת מקלר היא ספקית סמים גדולה וגם הוא עבד עבורם. הוא סבור כי הרצח של מייסי וההיעלמות של קליאו קשורים למשפחה הזאת.


סטלה מתלבטת אם לסמוך על צ'ארלס ולעקוב אחרי היעלמותה של קליאו. היא ניגשת לאביו ומשוחחת איתו והוא מספר לה על ילדות קשה מאוד, עם אימא מתעללת ולא מתפקדת, שהתאבדה וצ'ארלס מצא אותה. זאת, כאשר היה בן 10 בלבד. מאז הוא ניסה לתפקד ולגדל אותו, אבל הדבר יצר אצלו פצע לכול החיים.


לצ'ארלס יש גם בן בשם טדי (קירן ברטון), שמגיע לבקרו בכלא. הוא מבקש שייפגש עם אביו (אלן וויליאמס), שכן הוא עומד למות. בהתחלה צ'ארלס מתנגד, אך בסוף מסכים. הפגישה ביניהם קשה ולבסוף היא מתפוצצת וצ'ארלס עוזב את המקום בעצבים וחוזר לחדרו. בחדר נמצא בחור בשם ג'אמל (קאלום פולר), איתו הוא התיידד. אך כעת הוא לא רוצה היות לבד ומבקש מג'מאל לצאת. ג'מאל שולף סכין מאולתרת ודוקר את צ'ארלס. הוא מתנצל, כי אמרו לו שאם לא יעשה זאת, הם ינקמו בו.


צ'ארלס מובל לבית החולים ומטופל שם. בינתיים סטלה חוקרת מה קרה עם מייסי ומנסה להציל את קליאו ולמצוא אותה. סטלה מגלה תמונות של קליאו ושל מייסי ביחד ומסתבר שנפגשו באורוות והפכו לחברות. ג'סי, אימה של סטלה, הכירה גם את קליאו. היא תומכת בה בחיפושיה אחריה. סטלה רואה סרטון בו מייסי וקליאו לוקחות ביחד סמים ומתפלאת כמה לא הכירה את ביתה.


סטלה נוסעת במונית ומחפשת את קליאו, עד שמגלה בית בו יש המון נרקומנים. היא נכנסת לתוכו ושם מגלה את קליאו ולוקחת אותה איתה. היא מנסה להגיע לביתה, אך מגלה כי ממשפחת מקלר עוקבים אחריה. היא מתעשתת ונוסעת לביתו של פול, שם דואגת לקליאו לרחצה ולבגדים. קליאו נשברת ומספרת להם כי היא הייתה ביום הרצח של מייסי. שמסתבר כי היא הייתה חברה של טדי, בנו של צ'ארלס. הם השתמשו בסמים ומייסי הציעה להם להגיע לביתה, כי הוריה לא נמצאים ויש אלכוהול. כשמגיעים לבית מתחיל ויכוח בין הנמצאים במקום וקליאו מכה את מייסי בראשה והיא מתמוטטת.


קליאו מודה גם כי צלצלה לסטלה ובקשה שתשוב הביתה, אך סטלה הייתה עסוקה עם חברותיה ולא שמה לב לכך. לכן צלצלו לאביו של טדי, צ'ארלס, שהגיע בדיוק לפני סטלה ובאמת מצא את גופתה של מייסי ולא היה אשם. אך, הוא לקח על עצמו את האשמה. רק כשהיה בבית החולים, הוא קלט כי לבנו הייתה חברה בשם מיסטי, הלוא היא מייסי, והוא מקשר את הדברים ומבין שבנו היה מעורב במותה. מסתבר שלכולם הייתה אשמה כלשהי במותה של מייסי. אביה, פול, כבר בגד בסטלה ובאותו היום בו מייסי נותרה לבדה בבית, הוא היה בבית מלון עם חברתו החדשה. סטלה יצאה עם חברות, ולא שמה לב לטלפון שלה ולהודעה של מייסי, שמבקשת שתשוב הבייתה כי היא בצרות.


קליאו וטדי נלקחים לבית הסוהר וצ'ארלס משוחרר. הוא נפגש עם סטלה, ומודיע לה שהחליט לעזוב ולנסוע למקום אחר ולהתחיל את חייו בצורה אחרת.


סדרה מרתקת, שחקנים מעולים, משחק יוצא מהכלל. ויקי מקלור וג'וני האריס היו שותפים להפקה מלבד זאת שגם שיחקו בסדרה.



ראה גם:



bottom of page