ביקורת סדרה: חוק וסדר: פשע מאורגן, איירין צ'ייקן ומאט אולמסטד, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סדרה: חוק וסדר: פשע מאורגן, איירין צ'ייקן ומאט אולמסטד, 2021

עודכן: 19 בנוב׳ 2021


הסדרה "חוק וסדר: פשע מאורגן"הגיעה למסכינו. בסוף העונה ה-22 של "חוק וסדר: קורבנות מיוחדים" חוזר הבלש אליוט סטייבלר (כריסטופר מלוני) לאחר שנים ארוכות בסערה, כאשר אשתו נכנסת לרכבה שמתפוצץ. היא נפצעת אנושות ומתה בבית החולים. במהלך היעדרותו שהה וגם עבד סטייבלר תקופה באיטליה, והכיר את האנשים נכונים וגם אנשים מהמאפיה. הוא נעזר בהם בחקירת רצח אשתו.

מרגע מותה של אשתו מחליט סטייבלר לגלות מי האשמים בפשע הזה ולהעניש אותם. כך הוא מגיע ליחידת הפשע המאורגן, כאשר הוא בטוח שיהיה המפקד. אך, להפתעתו המפקדת היא צעירה אפריקנית - אמריקנית, לסבית נשואה לשוטרת והן מצפות לילדן הראשון, בשם איינה בל (דניאל מונה טרואה). היא אישה מוכשרת, אמיצה, מקצוענית ונחושה. הם מתחילים לעבוד ביחד ומצטרפים אליהם עוד בלשים. יש הבלחות של אוליביה בנסון (מרישקה הרגיטאי), שמזכירות את העבר ומרוממות את הסדרה.

הסדרה החדשה, בניגוד לסדרות הקודמות של "חוק וסדר" שבהן כול פרק עמד בפני עצמו והפשע, הפיענוח והמשפט היו כולם ביחד באותו הפרק. בסדרה הזאת המרכז הוא חקירת הרצח של אשתו של סטייבלר, ותוך כדי כך הם מגלים כול מיני ארגוני פשע מאורגן, מאפיה ודומיהם, גם במקומות אחרים בעולם.

סדרת מתח מצוינת, יש הרבה טוויסטים בעלילה, וצופים בה בנשימה עצורה ובעניין רב. כול פרק מסתיים בתעלומה שנפתרת בפרק הבא.

השחקנים בסדרה מעולים כולם: הראשון הוא, כמובן, כריסטופר מלוני, שכיכב במשך תקופה ארוכה בסדרה הקודמת: "חוק וסדר: מדור מיוחד". השחקן שמגלם את הפושע הממולח ריצ'רד ויטלי, הלוא הוא זוכה פרס "גלובוס הזהב" דילן מקדרמוט הנהדר, ולמי שרוצה להיזכר - שיחק בעבר בסדרה "הפרקליטים". בנוסף, מי שמגלמת את גרושתו - אנג'לה ויטלי, השחקנית תמרה טיילור שאותה הכרנו בסדרה "בונז". גם הממונה על היחידה - איינה בל, אותה מגלמת דניאל מונה טרואה , מוכרת מהסדרה "Deputy".

חוץ משחקני הסדרה, יופיעו מדי פעם גם שחקנים מהסדרה "חוק וסדר: קורבנות מיוחדים", כמו פיטר סקביאנו כדומיניק קאריסי ג'וניור, וגם דמור ברנס בתור סגן המפקד כריסטיאן גרלנד ואחרים.

הסדרה ממשיכה לעונה שנייה לאחר סיום העונה הראשונה במצב בלתי אפשרי ומותח, שמחייב תשובות והתייחסות.


ראה גם:










bottom of page