ביקורת סרט: ההצעה, בימוי: אן פלטשר, 2009
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: ההצעה, בימוי: אן פלטשר, 2009

הסרט "ההצעה" יצא בשנת 2009, לפני 14 שנים. כעת הוא מוקרן בדיסני פלוס. צפייה בו מוכיחה כי הוא עמד בפגעי הזמן ונחמד לצפות בו עד היום. ראיתי ביקורות מעליבות על הסרט הזה, אך לדעתי אם צופים בו בלי דעות קדומות, הוא סרט קליל, מצחיק ומשעשע ומהנה מאוד ומתאים ללילות הקיץ החמים.


הסרט "ההצעה" מכיר לנו את מרגרט טייט (סנדרה בולוק), שהיא עורכת ראשית של הוצאת ספרים בניו יורק. היא טיפוס מיוחד במינו, מחזיקה את עובדיה קצר והם אינם מחבבים אותה וגם פוחדים ממנה.


יום אחד מודיעים לה כי מאחר והיא קנדית ולא עמדה בתנאי הויזה, היא עומדת בפני גירוש לקנדה. מרגרט איננה רוצה לעזוב את ניו יורק ואת חייה הנוחים. היא חושבת ומחליטה כי תינשא לעוזרה אנדרו פקסטון (ריאן ריינולדס) וכך תזכה לקבל גרין קארד. היא מציעה לו את הרעיון ומבטיחה כי בשל כך תקדם אותו לתפקיד של עורך. אנדרו מסכים, למרות ההצהרות של סוכן ההגירה האמריקאי גילברסטון (דניס אוהרה), כי הוא חושב שיש כאן הונאה. הוא אומר שהם יישאלו כל אחד שאלות בנפרד האחד על השני ואם התשובות שלהם לא יתאימו, מרגרט תגורש לקנדה לצמיתות ואנדרו יואשם בעבירה פלילית שעונשה קנס של 250,000 דולאר ובנוסף לכך גם חמש שנות מאסר. אנדרו מוכן לקיים את הבטחתו להינשא למרגרט, אך מציב תנאים, שהוא יהפוך לעורך אחרי הנישואים וגם ספר שהוא המליץ עליו - יפורסם. למרגרט אין ברירה והיא מסכימה.


מרגרט ואנדרו נוסעים לעיר הולדתו של אנדרו באלסקה בשם סיטקה. להפתעתה של מרגרט היא נוכחת כי משפחתו של אנדרו מאוד עשירה, שכן הרבה חנויות במקום נושאות את שמם. היא גם פוגשת את משפחתו האוהבת והמסורה של אנדרו, את אימו גרייס (מארי סטינבורגן), את סבתו החביבה אנני (בטי וויט) וגם את אביו ג'ו (קרייג ט. נלסון). כולם מאמינים ברצונם של בני הזוג להינשא, חוץ מאביו, שחושד כי הנישואים הם לצורך קידום הקריירה של בנו. הוא אף מתעמת איתו בנושא.


מרגרט מטיילת במקום ופוגשת את חברתו לשעבר של אנדרו, גרטרוד (מאלין אקרמן), שמספרת לה כי היחסים ביניהם היו מאוד רציניים. אנדרו הציע לה נישואים, אך מאחר ועמד לעזוב לניו יורק והיא ביקשה להישאר בסיטקה ולא הסכימה לעזוב, הם נפרדו. מרגרט מספרת לה את הסיפור עליו החליטו היא ואנדרו כיצד נפגשו ואיך אנדרו הציע נישואים למרגרט.


למחרת גרייס ואנני לוקחות את מרגרט למסיבת הרווקות שלה לבר מקומי ושם מופיע ראמון (אוסקר נונז) כחשפן. הוא מעלה את מרגרט על הבמה ורוקד לפניה ריקוד מאוד סקסי.


בלילה מרגרט שואלת את אנדרו על יחסיו עם אביו, אך הוא מתחמק. מרגרט נפתחת אליו ומספרת כי הוריה נהרגו בהיותה בת 16 ומאז הייתה לבדה. בפעם האחרונה שהיה לה חבר זה היה לפני תקופה מאוד ארוכה, כשנה וחצי.


מרגרט מוצאת חן בעיני משפחתו של אנדרו והם מציעים להם להינשא למחרת היום. בלית ברירה הם מסכימים. אנני מזמינה את מרגרט לחדר שבו היא נותנת לה למדוד את שמלת החתונה שלה וגם מעניקה לה תכשיט שעבר במשפחה מדור לדור. היא צריכה לתקן את השמלה, אך מבטיחה לה שהיא תופרת מיומנת ותכין זאת עד למחרת היום.


מרגרט ואנדרו יוצאים לשיט ושם היא מתוודה כי היא מאוד מתרגשת מאהבת המשפחה בתאונה היא עפה מהסירה ואנדרו מציל אותה, מאחר ואיננה יודעת לשחות. כשחוזרים הם פוגשים את גילברסטון, שלא מאמין כי באמת יינשאו. הם מחליטים לעשות זאת בכל מקרה.


בחתונה, בכנסיה, לפני שראמון מקדש אותם, מרגרט עוצרת את הטקס ומתוודה על האמת בפני האורחים. היא מבקשת שגילברסטון ייקח אותה לניו יורק כדי שתאסוף את חפציה. אנדרו מחליט לרדוף אחריה. אך, היא לא בחדר, שם השאירה את השמלה עם פתק שיסלח לה וספרו ייתפרסם. הוא חושב מה לעשות, כאשר אנני מראה סימנים של התקף לב. הם טסים לבית החולים, אך בדרך היא מודה שזייפה את התקף הלב ושייסע לשדה התעופה.


אנדרו מבין שהוא התאהב במרגרט. הוא תופס אותה במשרדה אחרי שאספה את חפציה ואז אומר לה שהוא אוהב אותה ומבקש ממנה נישואים והיא מסכימה ומנשקת אותו. הם הולכים לגילברסטון ומודיעים לו ששוב התארסו והם לא מרמים אותו הפעם.


הסוף מצחיק, כי רואים שגילברסטון חוקר את הזוג וגם את משפחתו של אנדרו ורמון, וכל התשובות שגויות וכנראה תחושותיו של גילברסטון נכונות.



ראה גם:

222 צפיות0 תגובות
bottom of page