ביקורת סרט: קלון, בימוי: נורה פינגשיידט, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: קלון, בימוי: נורה פינגשיידט, 2021


סרט חדש עלה לאקרנים בכיכובה של השחקנית המעולה סנדרה בולוק. הפעם לא קומדיה, אלא דרמה המבוססת על מיני סדרה בריטית באותו השם שיצאה לפני כ-10 שנים.

בתחילת הסרט אנו פוגשים את רות סלייטר (סנדרה בולוק), יוצאת מחומות הכלא בו ריצתה עשרים שנה בשל רצח של שריף שהגיע לפנות מביתם אותה ואת אחותה הצעירה בת החמש. היא חושבת להסתדר מחוץ לכלא מהר ובצורה הטובה ביותר בשל כישוריה הטובים בתחומי הנגרות, אך נוכחת מהר מאוד שהחברה לא סולחת.

וינסנט (רוב מורגן), העובד הסוציאלי שתומך בה, מסדר לה עבודה במפעל דגים. רות לא מתקבלת בתחום הנגרות, בה היא מיומנת, אך היא מוצאת בעצמה עבודות נגרות באתר שאמור להיות מקום לחסרי בית.

רות מתחילה לחפש את אחותה קייטי (אייסלינג פרנסואזי), שנשלחה למשפחת אומנה. היא מתקשה בכך, עד שהיא מגיעה לבדוק מה קורה עם הבית בו התגוררה בעבר. היא מגלה בית מחודש ומסודר, ובמקרה פוגשת את הגבר שמתגורר שם - ג'ון אינגרם (וינסנט דונופריו), שמחליט להסיעה הבייתה ומתברר שהוא עורך דין ומוכן לטפל בענייניה. הוא מגלה היכן קייטי נמצאת, נפגש עם ההורים מייקל (ריצ'רד תומאס) ורייצ'ל (לינדה המונד) מלקולם ומשכנע אותם להיפג עם רות באנונימיות. בפגישה מתברר כי קייטי איננה יודעת בכלל שיש לה אחות, וכול המכתבים ששלחה אליה מהכלא לא נמסרו לה. לקייטי יש סיוטים והיא אף הייתה מעורבת בתאונת דרכים בשל כך. הפגישה מסתיימת בפיצוץ ובכעס רב, והורי האומנה עוזבים במהירות.

כאשר רות השתחררה מבית הסוהר, קית' (תום גווירי), בנו הבכור של השריף המנוח מחליט לעקוב אחרי רות ולחשוב על נקמה. דווקא אחיו הצעיר, סטיב (וויל פולאן) לא חש את התחושות הללו, אך הוא משתנה כאשר מגיע למקום עבודתה של רות, שלא מכירה אותו, וכשיוצאת הוא מחטט בחפציה, הוא מגלה תמונה של אחותה קייטי. אז עולה במוחו רעיון לנקמה.

לקייטי יש אחות אומנה בשם אמילי (אמה נלסון), שבמקרה שומעת את ההורים משוחחים ביניהם על רות ומגלה את מכתביה. היא מאוד מתרגשת מהם ומחליטה לעזור לרות. היא יוצרת קשר עם רות ומודיעה לה על יום הרסיטל של קייטי. אך, כאשר אמילי חוזרת הביתה, סטיב מגיע לאחר שעקב אחריה וחוטף אותה במחשבה שהיא קייטי.

בינתיים רות מגיעה לבית אינגראם על מנת לשוחח עם ג'ון, שלא נמצא בבית, אך אשתו ליז (ויולה דייויס) נמצאת ונוזפת בה. רות מנסה להיזכר מה קרה בזמן הרצח באמצעות פלאשבקים, ונזכרת שקייטי הקטנה ירתה את הירייה ורות לקחה על עצמה את האשמה. ליז מחליטה לעזור לרות ולוקחת אותה לרסיטל. היא מקבלת שיחת טלפון מאמילי שמבקשת שתגיע לעזור לה. הן מזמינות את המשטרה, וכשמגיעות - סטיב התחרט ונעצר. גם רות נעצרת ולאחר זמן קצר משתחררת ובדיוק משפחת מלקולם מגיעה ביחד עם קייטי כדי לאסוף את אמילי. רות וקייטי נפגשות והסרט מסתיים בחיבוק גדול ביניהן.

סרט מאוד מרגש, סיום מפתיע, יש הרבה פלאשבקים. משחק מעולה של השחקנים ויש הלוחשים שאולי יומלץ לפרס האוסקר.




239 צפיות0 תגובות
bottom of page