שתי סדרות בנטפליקס עם ועל ארנולד שוורצנגר
top of page
  • לוטן דיקר

שתי סדרות בנטפליקס עם ועל ארנולד שוורצנגר

לאחרונה עלו שתי תוכניות בכיכובו של שוורצנגר אחרי תקופה שלא הופיע על המסך הגדול. הוא הסתתר בביתו בתקופת הקורונה בשל מצבו הרפואי. עכשיו, החלה התעוררות מסיבית ועלו שתי סדרות מאוד שונות האחת מהשנייה.


הראשונה היא פובאר, העוקבת אחרי שוורצנגר כאבא, שבמשך שנים הסתיר מבתו וממשפחתו את היותו סוכן חשאי. בעקבות החלטה תמוהה של הסוכנות, הוא ובתו, שהיא גם סוכנת חשאית, יוצאים יחדיו למשימה בלתי אפשרית, שהם יודעים על הזהות הסודית האחד על השני.


פובאר היא סדרת קומדיית אקשן חביבה, מלאת אפקטים ומספר צחוקים מאולצים. לא מאוד מתוחכמת ולא מאוד טובה, אבל היא סבירה במושגים של נטפליקס והיא קיבלה ביקורות מעורבות. הסרט מסמל חזרה מסוימת של שוורצנגר לעולמות המשחק, אולם לאחר שלקח על עצמו כמה תפקידים יותר מורכבים ודרמטיים, זהו ניסיון די תמוה לחזור להיות כוכב אקשן בגיל 75.


התוכנית השנייה, מיני סדרה בשם "ארנולד", היא דוקומנטרית ולטעמי היא מוצלחת הרבה יותר. היא כוללת מספר פרקים, שעוקבים אחרי ילדותו באוסטריה בעיירה קטנה ועד להפיכתו למושל קליפורניה. היא מכילה קטעים נדירים מחייו שטרם נראו. שוורצנגר עלול להיראות מבחוץ כאדם נטול רגשות או אפילו מגוחך, אבל התוכנית מציגה סיפור חיים מעניין ואדם אינטליגנטי ומחושב מאוד.


הסיפור החל מיחסיו עם אביו המתעלל שהיה שיכור ועד לאהבתו העצומה לאימו, שעד למותה גרה באוסטריה לבדה, לאחר שאחיו נהרג בתאונת דרכים. יש כאן הרבה מאוד מחמאות ויצירת דמות מאוד מרשימה יחסית לתדמיתו הציבורית, הישגיו הגדולים בהוליווד, והשאיפה הבלתי מתפשרת שלו להצלחה והישגיות.


אולם, כל אלה מתגמדים לצד הבעיות והפשלות שייצר בחייו, הוא הואשם בהטרדות מיניות והתנהגות בלתי ראויה, שכיום הייתה מונעת ממנו לכהן בתפקיד פוליטי. 16 נשים התלוננו נגדו במהלך הקמפיין שלו למושל קליפורניה.


אולם, החרטה הגדולה ביותר שלו היא העובדה, שהוא הסתיר רומן במשך כל 25 שנות נישואיו, בו הוא הכניס את עוזרת הבית ונולד לו ילד בשם ג'וזף. עד שהסיפור התגלה בחשיפה עיתונאית, הוא לא הכיר בילד, אבל אז הוא היה שותף לגילויו. לאחר שהפרשה התגלתה, לפתע רואים שוורצנגר אחר, רגיש ומביע חרטה, בעיקר משום שהוא התגרש ובמשך תקופה היה בסכסוך מתמשך עם משפחתו הגרעינית.


כיום הוא מכיר בבנו ושילם ומשלם לו פיצויים רבים, אולם זה השאיר אצלו צלקות רבות. בניגוד לפובאר, שזו תוכנית גנרית ובינונית, הסדרה "ארנולד" תפתיע אתכם ברמת המורכבות שלה והעומק שהיא מצליחה להגיע.




bottom of page