ביקורת סרט: מגדה חוקרת, במאי: פיוטר מולארוק, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: מגדה חוקרת, במאי: פיוטר מולארוק, 2021

הסרט "מגדה חוקרת" הוא סרט פולני בסגנון של ספרי אגתה כריסטי. יש בו מתח, יש הומור, עניין ובסוף גילוי מעניין וטוויסט בעלילה.

הסרט מתרחש בעיירה קטנה השוכנת ליד וורשה בשם פודקובה לסנה. עיירה ציורית ונעימה, שקטה, כזאת שכמעט לא מתרחשים בה מקרים מיוחדים או יוצאי דופן. בעיירה גרה מגדה (אנה סמולוביק) עם בעלה מזה 15 שנים, טומש (פרזמיסלב סטיפה). יש להם 2 ילדים, בן ובת, נחמדים וממושמעים ובית שלהם. מגדה עבדה עם הוטרינר של העיירה, ד"ר ולצ'ק (ג'ק קנאפ), אך נאלצה להפסיק לאחר הולדת הילדים לפי בקשת בעלה. הייתה לה חברה הכי טובה, ורוניקה, שנעלמה לפני כ-15 שנים ואף אחד לא יודע מה עלה בגורלה.

יום אחד, כשיצאה לטייל עם הכלב, הוא נעלם, וכשהיא מחפשת אותו, הוא נמצא ליד גופת אישה, אותה מגדה לא הכירה, אך על צווארה הייתה שרשרת עם אות W בדיוק כמו שהייתה לוורוניקה ודומה לשרשרת של מגדה, רק שהשרשרת שלה עם האות M.

מגדה מזעיקה את המשטרה והבלש ג'ק סיקורה (פאול דומגלה), אותו מגדה הכירה, אדם נחמד, אך כשוטר חסר ניסיון לחלוטין בחקירות רצח. מגדה מתחילה לחקור במקביל אליו ומשתמשת בידע שלה כקוראת אובססיבית של ספרי מתח. השעמום כעקרת בית מתוסכלת מתחלף בעניין של חקירת הרצח ובירוריה מה קרה לחברתה ולאן נעלמה, וכיצד לגופה שהתגלתה הגיעה השרשרת של ורוניקה.

בחקירותיה מגלה מגדה שלנרצחת קראו ורוניקה בילצ'ה (אמה גיז'נו) והיא הייתה חברה של ורוניקה שנעלמה. היא לקחה את השרשרת שנותרה אחריה לעצמה. כאשר ברונו זליגה (ראפאל קרוליקובסקי), העשיר ערך מסיבה בביתו, היא הגיעה להתעמת איתו, כי ידעה שבעבר לו ולורוניקה היו קשרים רומנטיים והיא ביקשה לברר היכן ורוניקה. מהמסיבה הזאת יצאה ואז נרצחה ומגדה מצאה את גופתה.

בחקירותיה גלתה מגדה שזליגה וורוניקה היו מאהבים וורוניקה נכנסה להיריון ממנו. בהתחלה החשד היה שהוא רצח אותה, אך החשד התבדה שהתברר שמצא אותה בביתו מתה לאחר שהתגלגלה במדרגות. הוא קבר אותה בגינתו והמשטרה עשתה לו תרגיל, וכשהוא ניגש למקום קבורתה של ורוניקה והחל לחפור, הם תפסו אותו.

את הגילוי הסופי לא נגלה, כי זה מפתיע וכדאי לצפות בסרט ללא ספוילרים שיקלקלו את הצפייה.

רק נציין, שמגדה חשדה שבעלה בוגד בה ולא הצליחה לגלות עם מי והאם צדקה. היא מצליחה לגלות את האמת והכינה לו מזוודה כדי שיעזוב את הבית. היא חזרה לעבודתה אצל ד"ר ולצ'ק ומגדלת את ילדיה.

סרט מוצלח, משחק טוב של השחקנים, נופים יפים ומתח לכול אורך הסרט, עד לסופו עם הגילוי המפתיע.




53 צפיות0 תגובות
bottom of page