ביקורת סדרה: סוכן הלילה, נטפליקס, יוצר: שון ריאן, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: סוכן הלילה, נטפליקס, יוצר: שון ריאן, 2023

למרות הקלישאות האין סופיות שיש בה, הסדרה "סוכן הלילה" מצליחה להיות טובה ומוצלחת בזכות עלילה סבירה ומשחק טוב. התוספת העיקרית לסדרה היא העובדה, שיש תפקיד חדש שעוד לא ראינו באף בי איי והוא שומר הלילה, כלומר: אדם שמקבל שיחות אחרי חצות ועליו להגן על המתקשרים.


לא נחשוף טפחים רבים מדי מהעלילה הסבוכה, אבל היא מתחילה בפיטר סאתרלנד (גבריאל באסו), סוכן מיוחד שהצליח למנוע פיגוע גדול, אבל מאז מתמודד עם עשרות שאלות שנותרו פתוחות. טלפון מאישה בשם רוז לארקין (לוסיאן ביוקאנן), גורמת לו לפעול ולהסתבך בקונספירציה סבוכה, שמגיעה עד לדרגים הגבוהים ביותר בהיררכיה של הבית הלבן.


כמובן שאין נשיא, אלא נשיאה, הכל מאוד מהוקצע ואפילו נטול רגשות והטוויסטים הם תוצאה של למידה וחיקוי של עשרות סדרות דומות. אבל, עדיין המקצוענות והעובדה שאין כמעט רגע דל החל מהפרק השני, מחפים על הרבה חורים ובעיות שקיימות, אבל עדיין ניתן לסלוח עליהן.


לא כל הדמויות מפותחות באותה רמה או מעוררות אמפתיה באופן זהה. אבל אלו העיקריות הן מעניינות מספיק כדי שנצליח לעקוב אחריהן לאורך סדרה של עשרה פרקים. הן גם דמויות עגולות, שמשתנות והופכות את עורן. יש אפילו שיקולים מוסרים וכמה דיאלוגים מרגשים ונוקבים, שקצת חורגים מהאווירה המדויקת והרובוטית הכללית.


הסדרה "סוכן הלילה" מתאימה במיוחד לצפייה רצופה בבינג' נטול הפסקה, לשהייה רצופה מול המסך לכיף לא הכי מתחוכם שיש, אבל ההנאה כמעט ומובטחת.



ראה גם:

הסדרה S.W.A.T

bottom of page