ביקורת סרט תיעודי: הכל למען רונה, 2020
top of page
  • יונה

ביקורת סרט תיעודי: הכל למען רונה, 2020

עודכן: 19 בינו׳

סרט נוגע ללב על ילדה שנולדה בכפר נידח בהודו לזוג הורים אנלפביתים אך אוהבים מאוד עם ראש ענק ובעייה של הידרוצפאלוס, כלומר - הצטברות נוזלים בראשה.


רונה ביגום נולדה במקום עני מאוד, שיש בו בעייה לטפל במקרים קיצוניים כמו שלה. היא נולדה עם ראש גדול שצבר המון נוזלים. אם הייתה מקבלת טיפול בזמן, כפי שיש צורך במקרה הזה, ההתפתחות שלה הייתה אחרת לחלוטין. אך, היא לא קיבלה טיפול, חוץ מטיפולם האוהב של הוריה, וראשה צמח לגודל מפלצתי של 95 ס"מ לילדה כה צעירה.


יום אחד הגיע עיתונאי למקום והפנו אותו לרונה שכל הכפר הכיר. הוא צילם אותה ועשה כתבה, שזיעזעה ועניינה את כל הקוראים. מכל מיני מקומות הציעו לה עזרה, אך גם מניו דלהי מנוירוכירורג מעולה בשם ד"ר סנדיפ ויישיה. הם החליטו להגיע אליו ולטפל אצלו ברונה. הילדה אז הייתה בערך בת 18 חודשים, קצת מאוחר מדי, אך הוא החליט לקחת את האתגר.


רונה עברה בערך שמונה ניתוחים קשים ועמדה בהם. הראש קטן בהרבה, אך עדיין היה גדול ונוצר צורך בניתוח אחרון שממש יקטין לה את הגולגולת. לאחר הטיפול רונה התחילה לראות, לחייך, לקשקש ואפילו לומר מספר מילים. היא לא יכלה להתיישב, לעמוד או לעשות כל פעולה אחרת. הוריה קיוו שתוכל ללמוד בבית הספר על מנת שלא תהיה אנאלפביתית כמוהם.


בכפר כולם הכירו ואהבו אותה ודאגו לה. הוריה גם חיכו עד שהביאו ילד נוסף מתוך דאגה אליה. בסופו של דבר נולד בן בריא לחלוטין ללא בעיות מיוחדות.


לאחר שלקחו את רונה כשהייתה בערך בת חמש בחזרה לבית החולים, בבדיקה הסתבר כי חלתה באבעבעות רוח ואי אפשר היה לבצע את הניתוח והם נאלצו לחזור כלעומת שבאו. כאשר הבריאה וחשבו לחזור לביצוע הניתוח היא חלתה לפתע בבעיות נשימה קשות, שבסופו של דבר גרמו למותה לפני שהצליחו להגיע לבית החולים.


נערכה לה לוייה עם כל הכפר, הוריה לא הצליחו להתאושש ממותה. אחיה גדל והיה שובב מאוד אך גם בריא, והוריו גידלו אותו תוך כדי הסיפורים על אחותו שלא הצליחה לשרוד.


בסוף הסרט מציינים כי יש המון בעיות בריאותיות קשות, שלא מצליחים לטפל בהם בזמן בשל העוני הרב שקיים באיזורים יותר נידחים וילדים שעם טיפול נכון היו יכולים להשתפר ואף להינצל לא זוכים לכך.



18 צפיות0 תגובות
bottom of page