ביקורת סרט: למצוא אותך, במאי: בריאן באו, 2021
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: למצוא אותך, במאי: בריאן באו, 2021

הסרט "למצוא אותך" חביב ביותר, מערב בין קומדיה לסיפור עצוב יותר. יש סיפור מרכזי וגם סיפורי משנה מעניינים וחשובים מאוד.


הסרט מתחיל עם כנרת מוכשרת בשם פינלי סינקלייר (רוז ריד), שמבקשת להתקבל לבית ספר למוסיקה בניו יורק. הבעייה היא, שלא עברה את האודישן ולכן צץ לה רעיון: היא תצטרף לתוכנית של חילופי סטודנטים באירלנד. הרעיון שלה היה ללכת בעקבות אחיה אלכס, ששהה תקופה באירלנד וחזר רגוע ושלו, אמנם הוא נפטר לא הרבה אחרי זה בתאונת דרכים.


פינלי מגיעה לאירלנד ובמטוס היא יושבת ליד כוכב קולנוע בשם בקט ראש (ג'דדיה גודאייקר), שם הם מכירים, אבל ההיכרות לא טובה. היא מגיעה לאירלנד ושם, בשדה התעופה היא פוגשת את שון קלהאן (קיארן מקמהון) ואשתו בלינדה (דארין ני דהונצ'אדה) ואת ביתם אמה (סירשה מוניקה ג'קסון). הם הכירו ואירחו את אחיה אלכס כששהה באירלנד וכעת מקבלים אותה ממש כבת משפחה. יש להם בית הארחה משפחתי, שם הם מארחים אנשים שמגיעים לסביבה.


פינלי עוזרת להם מעט ומתבקשת להביא צלחת אוכל לשולחן בחדר האוכל. להפתעתה היא רואה שזהו בקט ראש, שמתארח אצלם. היחסים ביניהם עוברים שינויים, מחוסר עניין לידידות ועד שהם מתאהבים. במשפחה מוצאים את היומן של אלכס, אחיה של פינלי, שהיה גם צייר מחונן. פינלי מנסה להתחקות אחרי הציורים ביומן על מנת לחוש מה אחיה עבר בשהותו במקום. מי שעוזר לה בכך הוא בקט, שמסתובב איתה באתרים המעניינים באירלנד וזאת לאחר שפינלי ישבה איתו על התסריטים והכינה אותו לסצנות בסרטיו.


במסגרת לימודיה פינלי קיבלה משימה, כמו חבריה ללימודים, ליצור קשר עם אנשים מבוגרים או מקרים מיוחדים. בגורלה עולה קתרין סוויני (ונסה רדגרייב), איש מבוגרת, מסוגרת, ממורמרת וקשה מאוד. היא מסלקת אותה בהתחלה מבית האבות בו היא שוהה. לאחר שפינלי לא נענית להחליף לה את האישה שקיבלה באחרת, היא ממש מתנפלת על המשימה. פינלי לא מתייחסת לתלונות של קתרין, מקריאה לה ספרים, יוצאת איתה החוצה בימים יפים בכיסא גלגלים ולאט לאט הן מתחברות. יש סיפור עליה, שהיא גנבה את הארוס של אחותה, שמאוחר יותר גם נפטר וחושבים שאולי המוות שלו גם היה בגללה.


פינלי חושבת שיש יותר מאחורי הסיפור, שכן פגשה אישה נחמדה מאוד אחרי שהתיידדו. היא מביאה אליה גם יום אחד את בקט כדי שיכירו. לאחר שהיא נפתחת, קתרין מספרת לפינלי כי אחותה פיונה דויל (הלן רוש) איננה מדברת איתה כבר שנים רבות בגלל שהיא נישאה לארוסה. אך, הסיבה לא פשוטה, שכן אביהן היה שתיין ומהמר והפסיד כספים רבים. בעלה של קתרין היה עשיר, אך היא חשה שהוא גם אכזרי ובעייתי וחששה שאחותה לא תעמוד בהתעללויות ולכן הקריבה את עצמה. הנישואים היו חייבים להתקיים כי הם סידרו כלכלית את המשפחה. כלומר, היא הצילה את אחותה בלי לומר לה דבר. לאחר שנפטר הייתה רכילות בכול הכפר ולכן היא הסתגרה והפכה לאישה קשה וממורמרת ולא רצתה קשר עם אף אחד.


פינלי יוצרת קשר עם פיונה ואף מספרת לה את הסיפור. היא גם אומרת שקתרין גוססת מסרטן ואין לה עוד הרבה זמן לחיות. בהתחלה היא לא מגיעה, אך בסוף היא מצליחה להגיע לרגעים האחרונים של קתרין, אז האחיות מתפייסות.


עוד סיפור צדדי הוא עם הכנר של המקום אלכסנדר ( בריאן קווין), שמסתובב כמו הומלס, למרות שיש לו בית, ושותה המון. הוא מוכשר מאוד ומנגן בפאב במקום. בקט מכיר בינו לבין פינלי והוא מלמד אותה לנגן היטב בכינור, בעיקר מנגינות איריות. בזכותו פינלי מצליחה לעבור בסוף את האודישן.


הסרט "למצוא אותך" מראה גם סצינות שמצולמות עם בקט ראש בהן משתתפים דרקונים יורקי אש וגם טיילור ריסדייל (קתרין מקנמרה). הם מכירים כבר המון שנים ואף היו בקשר רומנטי. לאחרונה נפרדו דרכיהם ובקט התחיל עם פינלי ומבקש להיות בן הזוג שלה. פינלי מאוד חוששת, כי היא לא סומכת עליו לחלוטין. קתרין, שבקט הגיע לבקר, אומרת שיש לה תחושות לגבי אנשים, והוא איש טוב וראוי עבורה. פינלי מתלבטת המון, אך בקט לוקח אותה לטיולים באירלנד, כאשר רכבה לפיונה עם אופניה החל גשם זלעפות וכשהתקשרה לבקט הוא הגיע אליה והם הלכו ביחד.


בקט מתלבט גם הוא לגבי עתידו. אביו מונטגומרי ראש (טום אוורט סקוט), שהוא האמרגן שלו, לוחץ עליו לחתום למספר שנים קדימה ולעוד הרבה סרטים. אך, לאחר חשיבה רבה בקט בסופו של דבר מחליט לשחק בעוד סרט אחד ולאחר מכן ילך ללמוד בקולג'.


סרט מקסים, משחק מצויין של כול הדמויות, אך עולה עליהם ונסה רדגרייב כגברת קתרין סוויני הבעייתית. היא בהתחלה משחקת כאישה קשה, ששונאת את כול העולם, אך לאט משתנה בזכות טוב הלב של פינלי.












176 צפיות0 תגובות
bottom of page