ביקורת סרט: צדק של אב, במאי: בריאן מנדוזה, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: צדק של אב, במאי: בריאן מנדוזה, 2021

חברות התרופות הן מוקד של ויכוחים בארצות הברית בין תומכים ומתנגדים. בשל ביטוח הבריאות הבעייתי, הטיפולים עולים כסף רב ונמנעים מחלקים גדולים מהאוכלוסייה.

הסרט "צדק של אב" הוא סרט נקמה עם אג'נדה מוסרית, שדומה לרבים אחרים, אבל מנסה להציף סוגיה חשובה.

השחקן ג'יסון מומואה התפרסם בעיקר בשל סרטי קומיקס ובראשם "אקווה מן". בסרט "צדק של אב" הוא מנסה תפקיד דרמטי, בסרט אקשן. הוא משחק אב בשם קופר, שאשתו חלתה בסרטן ומתה, משום שחברת תרופות מנעה ממנה טיפול שעולה כסף רב. כאשר תרופה אפקטיבית עומדת לצאת לשוק, חברת התרופות משלמת שוחד ומונעת ממנה להציל חיים. הוא ובתו רייצ'ל (איזבלה מרצ'ד), שמפתיעה לטובה במשחק מצוין, מחליטים לנקום אישית במנכ"ל חברת התרופות.

חבל ש"צדק של אב", לא מנסה להציף את הסוגייה המוסרית, של דריסת האדם הקטן או העלות העצומה של הטיפולים הרפואיים בארצות הברית. במקום להיכנס למקומות הפילוסופיים או להציג תסריט מסתורי ומותח, היא גולשת במהירות לאקשן ואלימות ברוטאלית. אין אפילו דיון במחירה של נקמה, אלא מעבר מהיר למנה העיקרית.

אין ספק שהאלימות משוחקת היטב, אפקטיבית, מדממת ומהירה. הבימוי מקצועי, הכול מאוד מבדר ומהנה. חבל שאנחנו לא מודעים יותר לעברו של האב, מהיכן כישורי הלחימה העילאיים שלו, אבל עדיין ממואה מצליח להציג משחק סביר ויותר.

המופרכות רבה, החל מקטע האקשן הראשון, בו מתנקשים בעיתונאי באמצע הרכבת התחתית בשיא העומס, ועד לטוויסט שמסיים את הסרט. למרות זאת, מי שמחפש אקשן קליל וזורם, מהוקצע אבל קלישאתי, ימצא הרבה הנאה.

אז פיתוח הדמויות כמעט ולא קיים, יש קפיצות גדולות בתסריט, ואין הרבה מסתורין או חידות מתוחכמות בעלילה עצמה. יש לנו מכות ופיצוצים, ואת ג'יסון ממואה יוצא למלחמתו של האדם הקטן, בשביל סרט בנטפליקס זה בכלל לא רע.



bottom of page