ביקורת סרט: מייגן לוי, במאית: גבריאלה קאופרת'וויט, 2018
top of page
  • פורטל תרבות שורשים ועסקים לבני ובנות 50 פלוס

ביקורת סרט: מייגן לוי, במאית: גבריאלה קאופרת'וויט, 2018

עודכן: 29 באוק׳ 2020

סיפור הסרט:


הסרט "מייגן לוי" מבוסס על סיפור אמיתי ומרגש של קשר גורלי ואהבה גדולה בין אישה וחיילת מארינס, לכלב רועה גרמני, איתו היא נפגשת ביד המקרה בבסיס בו שירתה.


מייגן מתגוררת בניו יורק, אבל לא מוצאת את עצמה, מחליפה עבודות ולא מסתדרת עם אף אחד, כולל עם אימה ג'קי (אידי פאלקו). היא מגיעה למצב דיכאוני, נכנסת למיטה ולא רוצה לצאת ממנה, וכשקולטת את המצב, בהחלטה של רגע, היא מתגייסת למארינס.


תחילת הדרך איננה טובה והיא חיילת גרועה, לא בכושר ובלי משמעת. אך, יד הגורל מתערבת ולאחר ליל שכרות היא נענשת לעבודות ניקיון בכלביה. במקרה היא פוגשת את רקס, הכלב הפראי ביותר, שקשה לאמן. היא מחליטה להיות כלבנית, אך לשם כך עליה להשתפר ולהפוך לחיילת מצטיינת. היא עושה זאת ולאחר שרקס שובר את ידו של המטפל שלו, היא מקבלת אותו וביחד הם מתאמנים במציאת חומרי נפץ.

המקום אליו הם נשלחים לאחר האימונים הוא רמאדי בעיראק. בתחילה רק תפקידים פשוטים, כמו בדיקת מכוניות ואנשים, שם רקס מצטיין כמו לדוגמה, במציאת מאגר כלי נשק בבית שכביכול נראה תמים לחלוטין. יום אחד, במקרה, הם מתחילים לצאת לסיורים, שם רקס מצטיין ואף מצליח להציל את מייגן כשנקלעו למארב. מייגן נפצעת, חוזרת לניו יורק ומחליטה לא לשוב לשירות. היא מבקשת לאמץ את רקס, אך הדבר לא מתאפשר והוא חוזר לשירות.


על השירות הצבאי והצלת חיי אדם מייגן ורקס מקבלים ציונים לשבח ומדליות.


מייגן חוזרת לשגרה מסויטת. היא לקתה בפוסט טראומה ועוברת שיחות קבוצתיות וטיפולים. אימה מנסה להביא לה כלב אחר, אך היא לא מוותרת על רקס. לאחר שיחה עם אביה היא מחליטה להילחם עד שתקבל אותו לרשותה, להעביר איתו את שנותיו האחרונות. לאחר מאמצים רבים היא מצליחה בכך, ורקס עובר לרשותה.


בסוף הסרט מצויין, שרקס האמיתי חי בין השנים 1999 - 2013. מייגן הפכה לווטרינרית.


ביקורת:


הסרט מדבר על אהבה גדולה בין אישה לא קונבנציונלית, מייגן (קייט מארה), לכלב פראי והחיבור ביניהם עובד מצוין.


הגורל מתערב מספר פעמים בסרט. ראשית - המפגש בין מייגן, שמתקשה בחיים האזרחיים, בעיקר בקשר עם אנשים אחרים והופכת לחיילת בעקבות בריחה מהמציאות הקודמת, לכלב רקס, שדומה לה באופיו. מייגן בתחילה היא חיילת גרועה, ולא מוצאת את מקומה בתוך הצבא. אך במקרה, לאחר הפרת משמעת, היא נשלחת לכלביה לעבודות ניקיון, ושם מתקשרת בכוח הגורל לכלב רקס. הכלב, שגם הוא חריג, לא ממושמע, ופראי, נשמע לה והקשר ביניהם הופך לאהבה גדולה ובהמשך לעבודה משותפת קשה ובסכנת חיים, בעיראק המסוכנת.


הסרט מוכיח, שחברו הנאמן והמסור ביותר של האדם הוא הכלב. קשר לא מילולי, קבלה האחד את השני ללא תנאים.


סרט אמיתי, מעניין, על חיים מיוחדים של אישה וכלב שירות מיוחד במינו.


שחקנים:


מייגן לוי - קייט מארה - נולדה ב-27 בפברואר 1983, שחקנית ודוגמנית, בין סרטיה: הר ברוקבק, הכול בשביל איב ועוד, ובסדרות: חוק וסדר, ER, ניפ/טאק, פשע מן העבר, בית הקלפים ועוד.


ג'קי לוי - אידי פאלקו - נולדה ב-5 ביולי 1963, שחקנית, זכתה במספר פרסים חשובים, כמו פרסי אמי, גילדת שחקני המסך, ו-2 פרסי גלובוס הזהב. שיחקה בסרטים כמו: שקרים באפלה ועוד, אך מפורסמת בעיקר בסדרות כמו: הסופרנוס, האחות ג'קי, אוז ועוד.


מאט מורלס - ראמון רודריגז, נולד ב-20 בדצמבר 1979, שחקן, שיחק בסרטים: המלאכיות של צ'רלי, רובוטריקים ועוד ובסדרות כמו: שחר האתמול ועוד.


גאני מרטין - קומון, נולד ב-13 במרץ 1972,מוזיקאי ושחקן, זכה במספר פרסים בתחום המוסיקה. שיחק בסרטים: מפלצות בשלג, שלוש שניות, ג'ון וויק ועוד.




bottom of page