top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט תיעודי: הטרמפיסט עם הגרזן גיבור או רוצח, נטפליקס, בימוי: קולט קמדן, 2023

לאחרונה גיבורי תרבות הם בעיקר כאלו, שהופכים לוויראליים בזכות סרטונים מוזרים ומיוחדים, שזוכים למיליוני צפיות.


בסרט התיעודי "הטרמפיסט עם הגרזן: גיבור או רוצח". קאי, הטרמפיסט, היה טיפוס די מוזר, שהצליח לתת ראיונות מצחיקים ואפילו ממש עזר למספר אנשים במצוקה. הוא התראיין בלייט נייט שואוז והפך בן לילה לכוכב.


זאת הייתה רק ההתחלה, שכן מדובר על מקרה מאוד מוזר, שבאמת התחולל במציאות. הכל התרחש בשנת 2013, כאשר קאי עלה על טרמפ, בו הנהג שהיה שיכור וכנראה לא יציב נפשית, אמר שהוא ישו ופגע בסדרה של אנשים. בזמן הנסיעה הוא פגע בשתי נשים והחליט לתקוף אותן. הטרמפיסט המגניב הוציא גרזן, הרג את הנהג והציל את הקורבנות.


הוא הפך לכוכב גדול וכולם רצו פיסה מהאיש שעזר לאלו שבמצוקה. לאחר שהלך לעשרות תוכניות ראיונות ונהנה ממעמד של מעין סופרסטאר, הוא הכיר גבר מבוגר, שהם התחברו והוא החליט להזמין אותו לביתו. בלילה הוא סימם את קאי וביצע בו מעשים מגונים ובתגובה הוא נרצח.


מסתבר שקאי, הגבר המצחיק והחביב יליד 1988, עבר סיפור חיים לא פשוט, שכלל התעללות כילד וגירושים מאוחרים של הוריו, שפצעו אותו נפשית. לאחר שנשפט ונאסר, התחולל קמפיין תקשורתי על מנת לשחררו והוא הפך להיות מעין מקרה משפטי לחובבים, שרבים מנסים להעמיק בו ולפנות לרשויות החוק על מנת שהוא יהפוך להיות שוב חופשי.


הסרט עוקב אחר המקרה המרתק, דרך עדויות וקטעי וידאו מקוריים, ששופכים אור על הדמות האניגמטית. השאלה היא, האם הוא אדם תמים, חובב פרסום, שנקלע לסיטואציות שלא יכול לשלוט בהן, או מדובר על אדם אלים, עם דמיון מפותח למדי.



ראה גם:

ביקורת סרט תיעודי חשבון סופי

ביקורת סרט תיעודי הנערה שבתמונה


bottom of page