ביקורת סרט: רפטייל, במאי: גראנט זינגר, נטפליקס, 2023
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: רפטייל, במאי: גראנט זינגר, נטפליקס, 2023

דווקא מהמקום הכי לא צפוי, נטפליקס הצליחה להוציא סרט ראוי. הוא עוקב אחרי סוחרת נדל"ן מושכת וצעירה, שנרצחת בדקירות סכין, בנסיבות מסתוריות שמאוד ברורות בתחילת הסרט. באווירת הפילם נואר, לאט מתגלים פרטים נוספים, שיוסיפו לסרט הרבה מאוד רבדים.


אבל, בניגוד לאינסטינקט הראשוני, הסבלנות משתלמת. על רקע הנופים המרשימים של דרום ארצות הברית, האנסמבל המרשים של הדמויות וכיווני החקירה, מניבים נרטיבים ודמויות מעניינות. לכל אחת מהן יש סיפורי רקע והרבה מה להסתיר. לא תמיד האדם הנחמד ביותר הוא גם מוסרי.


בניסיו דל טורו מגלם בלש בשם ניקולס, עם הרבה מאוד פאסון, אישיות שקטה, אבל מתפרצת. הוא לא נכנע לתכתיבים ומצליח להיות מאוד עקשן. דווקא התשובות הכי פשוטות הן לא תמיד הכי נכונות. מאחור עומדת קונספירציה מתוחכמת ולמרות שאין כאן הפתעות של וואו, עדיין מותחן יעיל ומלחיץ הוא משהו לא בהכרח נפוץ בנטפליקס.


המשחק המעולה של כל הדמויות והקצב האיטי בהתחלה בהחלט משתלמים. אנחנו נחשפים לעולם שבו מתנהלת החקירה והפרטים שנראו שוליים, מתחילים להיראות הגיוניים יותר, ככל שעלילת הרצח מתחילה להיפרם. זה לא מבריק במיוחד, אבל עדיין זה בהחלט מעניין ולא גנרי.


הסרט "רפטייל" הוא לא סרט חובה, ולא ייכנס לרשימת הכי טובים שלי. אבל, למרות שהוא נראה סתמי ולעוס, הוא מצליח עדיין להתעלות מעל הכלים הלא מרשימים שניתנו לו. המאמץ של הצוות מצליח להעלות אותו מלהיות עוד סרט בינוני ולהפוך אותו למוצר מהנה ומעניין.



787 צפיות0 תגובות
bottom of page