ביקורת סרט: עברתי במקרה, במאי: באבאק אנווארי, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: עברתי במקרה, במאי: באבאק אנווארי, 2022

לאחר חודש של ציפייה, שהוא שובר שיאי צפייה בכל העולם, הגרסה הבריטית של "עברתי במקרה" הגיעה אלינו. במבט ראשון, נראה שמדובר על סרט עם אמירה חברתית מעניינת, אודות המאבק הבין דורי על כסף והשפעה.

הסרט "עברתי במקרה" מדבר על בחור צעיר (ג'ורג' מקקיי), הפורץ אל בתי עשירים וממלא אותם בכתובות של - עברתי במקרה. הוא עושה זאת כי הם חטאו לחברה בהם הם חיים.

אולם, מהר מאוד הכל מקבל תפנית מוזרה, כאשר באחת מהפריצות הוא מגלה סוד כמוס, שמעמיד אותו ואת משפחתו בסכנה. כמו בישראל, גם בבריטניה, המשטרה לא מצליחה לפעול ביעילות ולכן האמן הצעיר נכנס לדילמה, האם לפעול נגד השופט (יו בונוויל), האדם שפרץ לביתו, או לסגת חזרה לחייו האנונימיים.

ככל שהוא מתקדם בחקירה של הסוד האפל, שלא נגלה כדי לא לעשות ספויילר, האנשים הקרובים אליו נכנסים לסיכון הולך וגובר. נשאלת כאן השאלה, מה חשוב יותר, מוסר וצדק למעגל הרחוק של אנשים שאינך מכיר, או בני משפחתך וחבריך עומדים בראש סדר העדיפויות. זאת הדילמה המרכזית שתלווה אותנו לאורך הסרט "עברתי במקרה".

יש בסרט "עברתי במקרה" אקשן סביר והרבה טוויסטים בעלילה. הוא משוחק היטב וההפקה מהודקת ונראית נפלא. יש סיבה ש"עברתי במקרה" הגיע לעשרת הגדולים והפעם מהסיבות הנכונות. ישנה בסרט "עברתי במקרה" אווירה מורבידית ואפילה, שמאוד מתאימה לעולם שבו הסרט מתרחש.

אחד היתרונות של הסרט "עברתי במקרה" הוא הטון הריאליסטי שלו. הוא לא מנסה ליפות את המציאות, או למכור לנו שבסוף הכל מסתדר וגם הטובים תמיד מנצחים. הוא עוסק בהקרבה ובניגוד להרבה סרטים אחרים, לפעמים להקריב זה לא מספיק כדי לנצח. הסרט "עברתי במקרה" הוא סרט משובח של נטפליקס, חבל שלא כולם באותה רמה.


ראה גם:

הסרט הדוכס

הסרט אבא ואבא

bottom of page