ביקורת סדרה: סלובורן, יוצר: כריסטיאן אלווארט, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סדרה: סלובורן, יוצר: כריסטיאן אלווארט, 2022

אחד מהמחירים של החיים בעולם המודרני היא כנראה העובדה כי מגפות צצות מפעם לפעם. מגפת הקורונה, העיקרית מביניהם, שינתה את חייהם של כל תושבי כדור הארץ. יש מעט מאוד סדרות וסרטים שמתייחסים אליה ברצינות, הסדרה "סלובורן", חוץ מאשר להגיד את שמה המפורש, יוצרת עולם שדומה להשפעות שלה באופן כמעט מדויק.

הסדרה "סלובורן" מתארת כיצד לאי מבודד, שחיים בו תושבים שעסוקים אך ורק בעולם שלהם, המסוכסך בין אנשים שמצויים בקרבה כזאת, מגיעה ספינת מסתורית. הפרסומים שהם רואים בטלוויזיה, על מגפה מסתורית בהודו וסין מטרידים אותם ברמה הסמויה, אבל לא טורדת את מנוחתם יותר מדי.

בספינה שהגיעה יש ריח מוות, ואכן כל המלחים מתו מנגיף מסתורי. במהרה הוא מתחיל להפיל חללים, קורע את הקהילה המקומית ומשנה את כל מרקם החיים.

הסדרה "סלובורן" היא סדרת מתח, שמתארת איך החברה המודרנית מתמוטטת וכל סדרי החיים משתנים כתוצאה מפולש חיצוני, שהוא בלתי נראה.

הסדרה "סלובורן" מנסה לעבור מהרמה העולמית לרמה האישית. היא מתרחשת על אי דמיוני, שנבנה בשיתוף פעולה של גרמניה ודנמרק. המחזות מאוד מוכרים לנו ולכן יהיה קל יותר להזדהות עם מה שעוברות הדמויות.

יש בסדרה "סלובורן" קיצוניות יתר, אבל הדמויות מספיק מעניינות על מנת שיהיה לנו אכפת ממה שקורה להן.

בשורה התחתונה הסדרה "סלובורן" היא סדרת מתח טובה, שמצליחה לעניין ולרתק. גם העונה השנייה מוצלחת, אבל פחות מהראשונה.

הסדרה "סלובורן" בעונה השניה משנה כיוון ולכן פחות מומלצת לצפייה. מי שלא ראה את "סלובורן", היא לפחות מספקת עונה אחת מוצלחת ואפקטיבית לצפייה.


ראה גם:

bottom of page