ביקורת סרט: משב של תקווה, במאי: פורסט וויטאקר, 1998
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: משב של תקווה, במאי: פורסט וויטאקר, 1998

הסרט "משב של תקווה" אמנם ישן, אך הוא מעניין עד היום, שכן הוא מתאר יחסים בין בני זוג ויחסי משפחה. מככבת בו סנדרה בולוק שהיא צעירה ויפהפייה והיא גם הייתה מעורבת בהפקת הסרט.


הסרט מתחיל בשיקגו, כאשר עושים שיימינג לבירדי פרואיט (סנדרה בולוק) בשידור חי בטלוויזיה בתוכנית אירוח. חברתה הטובה ביותר קוני פיליפס (רוזאנה ארקט) מתוודה כי יש לה רומן עם בעלה ביל (מייקל פארה). הם מעלים גם אותו שואלים האם בגד באשתו ומנהל רומן עם חברתה והשאלה נענית בחיוב. השפלה מוחלטת.


בירדי המושפלת חשה שעליה לעזוב את המקום ומחליטה לברוח עם בתה ברניס (מיי ויטמן) לבית אימה רמונה קאלוורט (ג'ינה רואלנדס) בסמיתוויל. בירדי נותנת לברניס מכתב מביל, שבו הוא כותב לה כי הוא אוהב אותה ויתגעגע אליה מאוד.


הן מגיעות למקום, והאם, למרות שהיא מוזרה ושונה, גם אישה חמה מאוד ועוטפת את בירדי וברניס באהבה גדולה. היא גם מגדלת את בנה של ביתה השנייה טראוויס (קמרון פינלי).


בעיירה יש לבירדי עבר. היא הייתה מלכת יופי בצעירותה, אך כנראה לא אהובה במיוחד על ידי התושבים. הם ראו את התוכנית בה הופיעה בירדי והושפלה וגם על קריסת נישואיה. אך, יש שם נקודת אור בדמות ג'סטין מאטיס (הארי קוניק הבן), שתמיד חיבב אותה וגם היום. הוא שלם עם חיבתו אליה, אך בירדי מתלבטת.


כעת בירדי הפכה לאם חד הורית וצריכה להתמודד עם ברניס, שהחלה ללמוד בבית ספר חדש ועליה לסבול התחלה חדשה ולא קלה, עם ילדים רעים ומתעללים, אך מצליחה גם למצוא מעט חברים, והיא לא מרוצה במיוחד מחייה. בירדי גם צריכה לתקשר שוב עם אימה, שמאוד משתדלת להקל עליה וגם עם אביה, אליו הייתה מאוד קשורה, שכעת מתמודד עם מחלת האלצהיימר.


ברניס מתגעגעת מאוד לאביה וקשה לה בבית הספר. גם לועגים לבירדי על ההופעה הקשה בטלוויזיה וההתחלה שלהן לא פשוטה. רמונה מנסה להקל עליהן ומשוחחת עם ברניס ומעודדת אותה וכך גם עם בירדי.


אך, הגורל מתעתע בהן ורמונה הולכת לישון ומקבלת התקף לה ומתה. אחותה של בירדי ואימו של טראוויס, דזירה, שולחת מברק שאיננה יכולה להגיע ללווית אימה ובירדי מתמודדת עם זה לבדה. גם טראוויס, שנשאר כעת לבדו, דואג מאוד מה יהיה גורלו וג'סטין מעודד אותו. ביל מגיע ללוויה וברניס מבקשת להיות איתו ולא עם אימה. היא אורזת מזוודה ורצה אחריו. אך, הוא הגיע רק כדי להודיע לבירדי כי הוא מבקש להתגרש. הוא מונע מברניס להיכנס לרכבו ואומר כי אין לה מקום בחייו כרגע כאשר הוא בונה אותם עם קוני. הוא נוסע ומשאיר את ברניס בוכה וצורחת. בירדי אוספת את ברניס בזרועותיה ולוקחת אותה לבית ומרגיעה אותה. המכתב שכביכול אביה כתב כנראה נכתב על ידי אימה רמונה ולא על ידי ביל.


בירדי מוצאת עבודה בחנות צילום ומתחילה ברומן עם ג'סטין. בסוף רואים כי לקחה את המשמורת המלאה של טראוויס. היא, ג'סטין, ברניס וטראוויס מגיעים ליריד לבלות יחדיו. בירדי איננה רוצה להינשא שוב בשל הטראומה שעברה, אך היא חברתו של ג'סטין ובנתה את חייה בעיירת הולדתה.


הסרט נחמד ביותר. משחק טוב של השחקנים. רואים שהוא ישן בשל הטלפונים, המכוניות והלבוש, אך לא נס ליחם של התוכן, אהבת המשפחה אהבת אם ואהבה בכלל.



ראה גם:





80 צפיות0 תגובות
bottom of page