ביקורת סרט: להתאהב בשנגחאי, בימוי: דניאל הסיה, 2012
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: להתאהב בשנגחאי, בימוי: דניאל הסיה, 2012

הסרט "להתאהב בשנגחאי"מראה עורך דין מניו יורק ממוצא סיני בשם סם (דניאל הני), שעובד בחברה גדולה ונשלח במסגרת עבודתו לשנגחאי לשלושה חודשים על מנת לייצג את החברה. סם נולד בניו יורק, הוא אמנם ממוצא סיני, אך מעולם לא ביקר שם וגם אינו מכיר את השפה. הבדלי התרבות גורמים לו לצרות רציניות. הוא אינו מבין כיצד הדברים מתנהלים בסין וזה גורם לבעיות קשות.


בשנגחאי סם פוגש את מרקוס (אלן ראק), שמעניין אותו בסמארטפון חדש ומעודכן ורוצה לשלם 50 מיליון כדי לרכוש אותו. סם, לעומתו, עדיין עם חשיבתו האמריקאית, מבקש לרכוש את אותו הנייד לפי הסכם ליסינג תמורת 5 מיליון בלבד. הכול מתקלקל לאחר שהתגלה כי רומה על ידי המקומיים, שספקו לו עורך דין שחקן שנשכר על ידי לין, המתחרה הסיני שלו.


למזלו של סם הוא הכיר עוד אנשים שאיתם התחבר. הראשונה היא אמנדה (אלייזה קופ), שהייתה מומחית ברילוקיישן ודוברת סינית. הוא גם מכיר את פאנג פאנג (ג'ו ג'ו) וגואנג (לו קאי) שעובדים איתו, את דונלד (ביל פקסטון), שהיה נשיא לשכת המסחר האמריקאית, בראד (שון גלאגר), ששימש כמורה לאנגלית.


המצב העגום של הסמארטפונים צריך להיפתר. גם אחרי שסם הוכיח כי החוזה איתו ועם בעל הסמארטפונים נחתם לפני לין, מסתבר כי עורך הדין היה מתחזה, הוא שוכר את אוסום וואנג (גנג לה), שהיה עיתוני שעבד גם כחוקר פרטי. החקירות הראו בעיות במפעל הסיני של לין והם הוציאו צו מניעה על מנת לסגור את המפעל של לין.


בהמשך סם מתחיל במערכת יחסים עם אמנדה ולומד גם את השפה הסינית ומתחיל להסתגל למקום למרות כל הבעיות המשפטיות והאחרות בהן נתקל.


הסרט מביא דוגמאות כיצד כול מעבר למדינה זרה דורש לימוד והסתגלות. בסרט סם נראה סיני ולכן מתייחסים אליו כאדם מקומי, למרות שלא הכיר את השפה, המקום, המנהגים וההתנהגות השונה. בהתחלה התמודדותו גרועה בשל בטחונו המופרז, אך הוא לאט לאט לומד יותר על החיים בסין דרך האנשים שמכיר בשנגחאי.


בהתחלה הוא מסתבך לאחר שעיסקה בת מיליוני דולארים נכשלת בשל חוסר הבנתו כיצד הסינים פועלים בסביבה עיסקית. הוא מניח בטעות כי הנימוס העיסקי בסין זהה למערבי. הבדלי התרבות מפתיעים את סם לאורך כל הסרט. גם מחסום השפה היה בעייה מרכזית, ואכן סם החל ללמוד את השפה הסינית ובהמשך מתחיל להבין את החשיבה במקום.










146 צפיות0 תגובות
bottom of page