סדרת טלוויזיה: צ'אקי משחק ילדים, יוצר: דון מנסיני, 2021
top of page
  • לוטן דיקר

סדרת טלוויזיה: צ'אקי משחק ילדים, יוצר: דון מנסיני, 2021

הסרט "צ'אקי משחק ילדים" מתאר עיירה מנומנמת ושלווה, בה חי נער צעיר בשם ג'ק (זכארי ארתור) יחד עם אביו, שמשמש כהורה יחיד. ג'ק חובב בובות, אמן מתחיל, שכולם לועגים לו ומתייחסים אליו באכזריות. הוא רוכש בובת ישנה, שמתגלה כלא אחרת מאשר צ'אקי (בראד דוריף) משבעת סרטי המקור. רוחו של הרוצח מחליטה להתקומם עבור הקונה החדש שלה, ולצאת נגד כל הבריונים שמציקים לו ויוצאת לסדרת רציחות חדשה.

בניגוד לסרטים האחרים של הבובה הרצחנית, הסדרה משקיעה רבות בבניית הדמות הראשית כרגישה אך גם סובלת מהצקות בלתי פוסקות. אנשי העיירה נראים כדמויות גנריות, חסרות ייחוד שקיימות רק כדי שצ'אקי יוכל לקצור אותם. למרות זאת הוייב והדינמיקה בין הדמות הראשית לבובה מרתקת והאופן שבו נפתרים קונפליקטים בחייו.

יש הרבה מאוד הומור, ולמרות שזה הומור שחור, עדיין מהנה לראות זאת. יש הרבה מאוד סימנים שהסדרה היא מוצר של היוצר המקורי דון מנסיני, העוסק רבות במשפחות לא מתפקדות והיחסים ביניהן. הוא מצליח לדלג בין דרישות מנוגדות, אלה של הצופים הוותיקים והמעריצים שמצפים לנוסחה המוכרת של צ'אקי, והרצון להציג אותו לקהל חדש.

התשובה היא, שהפרקים של הסדרה יעסקו רבות בשורשים של צ'אקי, כיצד נוצר ומדוע הפך לכה רצחני. לפחות מהפרקים הראשונים, לסדרה יש שילוב מעניין בין אימה וברוטאליות, מלודרמה ומתח שנבנים לאורך הפרקים.



bottom of page