ביקורת סרט: וונדל ווילד, במאי: הנרי סליק, 2022
top of page
  • לוטן דיקר

ביקורת סרט: וונדל ווילד, במאי: הנרי סליק, 2022

כילד אהבתי במיוחד את "האגדה שלפני חג המולד", אחד מסרטי הילדות האהובים ביותר. השיטה שבה יוצרים סטופ מושן היא סזיפית במיוחד. עליך ליצור אשליית תנועה באמצעות בובות, מה שלוקח הרבה זמן ותקציב. את הסרט "וונדל ווילד" לקח קרוב ל-13 שנה ליצור, מושגים של נצח בתעשיית הקולנוע.


הסרט "וונדל ווילד" אולי נראה ילדותי, אבל הוא עוסק בנושאים כבדים, כמו טרגדיה ואובדן וחלק מהדמויות יכולות להיות מפחידות מדי לילדים רכים.


הסרט "וונדל ווילד" עוקב אחרי קאט (ליריק רוס), נערה שאיבדה את הוריה בתאונה קשה, שהיא מאשימה את עצמה בגרימתה. קאט עוברת ממוסד אחד לשני והיא שונאת מבוגרים, שרואה בהם כבוגדניים. לעזרתה מגיעים שני שדים, וונדל (קיגן מיכאל קי) ווילד (ג'ורדן פיל), שרואים בה כהזדמנות להשתחרר מעולם השדים ולעלות לכדור הארץ, לאחר שראו אותה בחיזיון לאחר שטעמו קרם שיער.


ביחד הם מנסים לברוח מהרשויות, בכדור הארץ ומעבר. הסרט "וונדל ווילד" הוא סרט מוזר ומהיר במיוחד, שיש בו גלריית דמויות חביבה, אבל נשכחת. השדים הופכים במהירות לדמויות משנה, אבל הן היצורים הכי מגניבים בסרט.


הסרט "וונדל ווילד" ללא ספק יצירה מגניבה, מופרעת וקצבית, שלא ממש תתאים לכל אחד. ילדים לא יבינו כל כך את היחסים בין הדמויות, אבל יכולים לאהוב את גלריית הדמויות והדמיון העצום שבעולם המסתורי של הסרט.


עריכה יותר מקצועית לסרט "וונדל ווילד" הייתה יכולה לשפר את הסרט. הוא מפוזר מדי ולא ממוקד, אבל ברגעים שהוא טוב - הוא מצוין. הוא עורך דיון אינטליגנטי על שיטת הכליאה בארצות הברית וכיצד הם מסלילים מיעוטים למסלול של עבריינות.


הסרט "וונדל ווילד" מעט קודר מדי לקהל צופים נרחב, אבל הוא בהחלט סרט אנימציה מצוין, שמצליח להבין ולשכפל את האווירה המיוחדת של האלווין.



ראה גם:

bottom of page