ביקורת סרט: השופט, במאי: דיוויד דובקין, 2014
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: השופט, במאי: דיוויד דובקין, 2014

הסרט "השופט" יצא לפני כעשר שנים, אך גם היום מרתק לצפות בו, בעיקר בשל תצוגות המשחק המרהיבות של רוברט דאוני ג'וניור כהאנק, ורוברט דובאל כאביו ג'וזף ששופט בעיירה הקטנה קרלינויל, בה הוא מתגורר.


משפחת פאלמר מורכבת מאב שופט, אם מסורה ושלושה בנים - גלן (וינסנט ד'אונופריו), האנק (רוברט דאוני ג'וניור) ודייל (ג'רמי סטרונג). גלן, הבכור, היה שחקן בייסבול עד שנפצע, האנק הפך לעורך דין מוכר ועבר להתגורר בשיקגו, ודייל הוא הצעיר, שאוהב צילום ובעל צרכים מיוחדים. שני האחים - המבוגר והצעיר נשארים להתגורר בעיירת הוריהם, אך האנק הסתכסך עם אביו ועזב את הבית ועבר מאינדיאנה לשיקגו. בתחילת הסרט נראה כי יחסיו עם אשתו מעורערים והם מבקשים להתגרש. יש להם בת צעירה בשם לורן (אמה טרמבליי) וכל אחד מהם מבקש עליה משמורת.


אימו של האנק נפטרה והוא נוסע בלית ברירה לעיירת הולדתו ללווייתה.שם הוא נאלץ להתמודד עם המשפחה שעזב. כבר ביום הלווייה הוא רב עם אביו ולמחרת מבקש לעזוב. אך, העניינים מסתבכים כאשר אחיו גלן מספר כי אביו מואשם ברצח וכדאי שיחזור ויעזור לו.


נראה כי יש יחסי אהבה שנאה בין האב לבנו. האנק מגלה כי אביו חולה מאוד בסרטן ויש גם סצנות קשות למראה של האב, שרק האנק עד להן. זה נוגע ללב לראות את השופט הקשוח מאבד שליטה על גופו בסצנה מאוד ריאליסטית וחזקה.


האנק ואביו מתקרבים במהלך המשפט. מול האנק עומד עורך דין בשם דוויט דיקהם (בילי בוב תורנטון), קשוח במיוחד ונראה קר לב. להאנק יש כריזמה שנראית בהשפעתו על המושבעים. הוא כמעט מנצח במשפט, עד שאביו השופט עולה לדוכן העדים ומדבר וזאת אחת הסצנות הכי חזקות בסרט. לטענתו הוא אינו זוכר כי פגע בנער, אך העובדות מראות שכנראה שזה הוא היה ולכן לדעתו זאת אשמתו. הוא נותן תצוגת משחק חזקה מאוד ומראה איזה שחקן נפלא הוא רוברט דובאל.


עלילת משנה היא הפגישה של האנק עם סמנתה פאוול (ורה פרמינגה). הם מחדשים את היחסים ביניהם. גם בתו המקסימה יוצרת קשר אוהב עם אביו, למרות חששותיו של האנק.


סרט חזק מאוד, שחקנים מעולים כולם ובמיוחד השחקנים הראשיים. למרות עשר השנים עדיין הסרט מרתק ומהנה ושווה לצפות בו.











9 צפיות0 תגובות
bottom of page