ביקורת סרט: הדרך הביתה, בימוי: פיליפ גודו, 2018
top of page
  • יונה

ביקורת סרט: הדרך הביתה, בימוי: פיליפ גודו, 2018

הסרט "הדרך הביתה" מתרחש בצרפת ובסנגל. סרט מקסים כמו כול סרטיו של עומאר סיי המעולה. זהו סרט מסע והתבגרות ושינוי של הדמויות הראשיות.


הסרט מתאר בתחילתו את חייו של סיידו טאל (עומאר סיי) בפריז. הוא שחקן וסופר מפורסם בכול העולם. פרוד מאשתו ויש לו ילד בשם נתן שאשתו מגדלת והוא יכול לבקר. במסגרת קידום מכירות הספר הוא מוזמן לסנגל, לבירתה דקאר. כאשר הוא מבקש לנסוע ולקחת את בנו ביחד איתו, שכן יש לו שורשים סנגליים, אשתו טוענת כי הילד חולה ואסור לו לנסוע.


בינתיים בסנגל מראים את יאו (ליונל לואי באסה) בכפרו הנידח עם חבריו ללימודים. הוא מעריץ את טאל, וכאשר העז אכלה חלק מהספר הישן, הוא משלים את הדפים בכתב ידו. הוא רואה בעיתון כי טאל צריך להגיע לדקאר, הוא מחליט לנסוע לשם ולקבל ממנו חתימה על הספר, למרות שהיא רחוקה בערך 380 ק"מ ממקום מגוריו. הוא קובע עם חבר, אך כאשר הוא לא מגיע, יאו מחליט לנסוע לבדו. הוא נוסע בטרמפים, ברכבת כאשר אנשים מחביאים אותו כאשר מגיע מבקר הכרטיסים ומגיע ליעדו בסופו של דבר.


בדקאר יש לטאל המון מעריצים שמבקשים שיחתום להם על ספרו ואף מגרשים את יאו מהתור. בסופו של דבר הוא פוגש את טאל ונותן את ספרו הבלוי לחתימה. השחקן חותם על הספר ומתרשם מאוד מהילד העני שנסע מאות קילומטרים רק כדי לפגוש אותו. הוא מרחם עליו, נותן לו לישון בחדרו בלילה ולמחרת מחליט לקחת אותו עם המונית לכפרו.


בדרך הם עוברים ביחד הרבה הרפתקאות. הנהג עוצר במקום בדרך שנראה שומם, אך כשהם הולכים לעצים אליהם הוא הלך, הם מגלים כפר בו גר הנהג. משפחתו הכינה להם ארוחה, אך אין להם זמן ואז אחיו מוכר לטאל את מכוניתו המרופטת והם נוסעים בה.


בדרך הם עוצרים ללינה ושם טאל פוגש זמרת בשם גלוריה (פטומטה דיאווארה) שמחליטה לקחת איתם טרמפ. כאשר המשטרה עוצרת אותם היא מדריכה את טאל כי כסף יפתור אותם מהם, כי אחרת הם ימצאו תירוצים לכך שהאוטו לא תקין. בעצירה אחרת בתחנת דלק לתידלוק היא נוטשת אותם.


אחרי שטאל לוקח את יאו לים, הם חוזרים ובדרך נתקעים כי המכונית התקלקלה. הם מזמינים גרר ובינתיים מצאו טרמפ עם עגלה וחמור שלוקחת אותם לכפר בו נמצא המוסך. מסתבר כי כפר הולדתו של טאל מאוד קרוב לשם. הוא מתארח בלילה אצל האנשים הטובים הללו והאישה מכירה את ההיסטוריה של אלה שעזבו את המקום בעבר ולא חזרו. כאשר יאו מבקש לנסוע עם טאל לכפרו, הוא אומר שיחזור עם בנו נתן ויחד יבקרו בכפר.


יאו מגיע לכפרו, קנאל, שם מקבלים אותם בשמחה ובכבוד ועורכים בערב מסיבה. טאל צריך לעזוב, ויאו הכין מתנה לבנו נתן - סיפור נסיעתם ברחבי סנגל עם ציורים שממחישים והכול פרי עטו. בסוף הסרט רואים איך נתן קיבל את המתנה ומעיין בספר החדש שקיבל.


הסרט "הדרך הביתה" הוא סרט מרטיט ורגיש. למעשה, אביו של עומר סיי היה סנגלי. הוא מראה כי אי אפשר לברוח מהעבר ומהמשפחה. כול המסע שעשה עם הנער המקסים יאו היה למעשה מסע לעברו ולתחילת חייו והוא מתכונן לחזור לשם שוב עם הדור הבא - בנו נתן.








153 צפיות0 תגובות
bottom of page